به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه همکاری تولیدی و پژوهشی میان سازمان منطقه آزاد کیش و صدا و سیمای مرکز جزیره با هدف نمایش هر چه بهتر ظرفیت ها و قابلیت های جزیره زیبای کیش در قالب تولید و پخش برنامه های مشترک در سطح ملی و بین المللی، انعکاس گزارش عملکرد و فعالیت سازمان، اطلاع رسانی رویدادها و فعالیت های علمی و فرهنگی، بیان مراحل و قوانین، زمینه ها و فرصت های سرمایه گذاری در کیش، هندورابی و فارور، ارائه تولیدات چند رسانه ای رادیو، تلویزیونی و خبری، معرفی فرهنگ بومیان، امکانات، خدمات بازارها، رستوران ها، خدمات حمل و نقل شهری، هوایی، دریایی و اماکن گردشگری، چهارشنبه هفتم مهر در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز کیش به امضا رسید.

جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این مراسم، از تبدیل مرکز صدا و سیمای کیش به مرکز مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور خبر داد و گفت: مناطق آزاد کشور به نمادهایی از اقتصاد مقاومتی در سطح کشور تبدیل شدند و این مهم به خاطر نبود ابزارهای مورد نیاز در سطح گسترده اطلاع رسانی نشده است.

وی با بیان این که نبود ابزاری های لازم آینده امیدوار کننده تر از قبل را نتوانستیم به شکل شایسته تری اطلاع رسانی کنیم، تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز کیش برنامه نخست سازمان منطقه آزاد کیش برای تبدیل شدن به مرکزمناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور است.

آهنگران صدا و سیمای مرکز کیش را به عنوان یکی از مولفه های اصلی گردشگری معرفی کرد و گفت: رشد نا متوازن این منطقه و نبود نقشه راه سبب بی توجهی به توسعه فرهنگی در این منطقه شده است.

وی در ادامه سخنان خود بر نقش موثر آموزش و پرورش کیش در حوزه های فرهنگی اشاره داشت و افزود: شخصیت های فرهنگی قبل از مقطع دبستان شکل می گیرند و انسان های تربیت شده می توانند در توسعه کشور نقش آفرینی کنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش محور فعالیت های اصلی این منطقه را گردشگری عنوان کرد و گفت: ابزارها و اراده ای که در اختیار صدا و سیما مرکز کیش است می تواند کمک حائز اهمیتی در این زمینه داشته باشد.

جعفر آهنگران با بیان این که رفتار فرهنگی و هویت کیشوندی باعث شده کیش زیبا در سطح منطقه به عنوان یک الگو مطرح شود، گفت:  کارت کیشوندی بیانگر این مهم است که ساکنان کیش هویتی را در جزیره دنبال می کنند

آهنگران با تاکید بر این که باید مرجعیت صدا و سیمای مرکز کیش را حفظ کنیم و با آغاز تولیدات فرهنگی و دینی مشترک به فضاهای فرهنگی اهتمام ویژه شود، بیان داشت: صدا و سیمای مرکز کیش می تواند با نام کیش در سیاست گذاری های سازمان منطقه آزاد کیش نقش مهمی ایفا کند.

همچنین پس از این مراسم با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش فرستنده تلویزیونی دیجیتال با کیفیت 4k پخش فراتر، فرستنده دیجیتالی رادیویی DAB در صدا و سیمای مرکز کیش افتتاح شد.

گفتنی است در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری تولیدی و پژوهشی میان سازمان منطقه آزاد کیش و صدا و سیمای مرکز جزیره، داود سیروس مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش،حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش، محمد ثاقب فرد سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش  و برخی از مدیران سازمان و این مرکز حضور داشتند