استقبال دولت از تقويت همكاري هاي بين المللي با شركتهاي دانش بنيان براي توسعه صنايع هوايي

سورنا ستاري: معاونت علمي فناوري رياست جمهوري از همكاري با شركت هاي دانش بنيان خارجي و بخش خصوصي براي تسريع در توسعه صنايع هوا و فضا استقبال مي كند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سورنا ستاری معاون علمي وفناوري رئيس جمهور، در مراسم آغاز بكار هشتمين نمايشگاه بين المللي هوايي و هوانوردي ايران كه صبح امروز ٢٦ آبان در مركز همايش هاي بين المللي كيش برگزار شد با ابراز خرسندي از اينكه امسال نمايشگاه دو سالانه صنايع هوايي و هوانوردي نسبت به دوره هاي قبل با كيفيت بهتر و استقبال گسترده تري برگزار مي شود گفت: ارتباطات ما با كميسيون فناوري روسيه سبب انتقال فناوري هاي نوين و ارزشمندي به حوزه فعاليت هاي هوا و فضا در كشور شده و توسعه صنايع هوايي را سرعت مي بخشد.

رييس بنياد ملي نخبگان با تاكيد بر اينكه افزايش مشاركت بخش خصوصي در بخش هوا و فضا از مهمترين اهداف ما است گفت:علاوه بر فعالان بخش خصوصي از كشورهايي كه تمايل دارند براي اجراي طرح هاي فناورانه در زمينه هوا و فضا با ايران همكاري مشترك داشته باشند استقبال مي كنيم.

ستاري با اشاره به اينكه بخش عمده اي از فعاليت هاي توسعه اي در معاونت علمي و فناوري نهاد رياست جمهوري در حوزه هوا و فضا است تصريح كرد: با توجه به اينكه در ٢٠سال گذشته نسبت به مبحث هوا و فضا غفلت كرديم در حال حاضر بشدت بر اجراي برنامه هاي توسعه اي در اين بخش و افزايش شركت هاي دانش بنيان در كشورتمركز داريم.

وي بر لزوم بكارگيري فناوري هاي نوين به ويژه فناوري توليد پهپاد ها براي ارتقاء سطح زندگي مردم تاكيد كرد و گفت : از اين فناوري مي توان در بخش فعاليتهاي تشخيصي، شناسايي، هواشناسي، پايش محيط زيست و منابع طبيعي استفاده كرد.

ستاري افزود:خوشبختانه در سه سال گذشته اقدامات خوبي در اين حوزه انجام شده و اميدواريم با برطرف شدن مشكلات مالي ، شاهد اجراي طرح هاي بزرگ تر و با اهميت تري در حوزه هوا و فضا و استفاده بهينه از فناوري هاي نوين در زندگي افراد جامعه باشيم.

 هشتمين نمايشگاه بين المللي هوايي و هوانوردي ايران در جزيره كيش پس از پايان اين مراسم به طور رسمي در مركز نمايشگاه هاي بين المللي كيش گشايش يافت. این نمایشگاه تا روز شنبه 29 آبان جهت بازدید علاقمندان در جزیره کیش بر پاست.