استفاده از ظرفیت‌های مناطق آزاد حوزه خلیج فارس در جام جهانی 2022 قطر

وزیر ورزش و جوانان از در نظر گرفتن تسهیلات ویژه در خصوص ویزای گردشگران جام جهانی 2022 قطر خبر داد و بر استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد حوزه خلیج فارس تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در آیین افتتاحیه جشنواره جزیره فوتبال کیش با تاکید بر استفاده مطلوب از ظرفیت ها برای حضور در جام جهانی 2022 قطر افزود: جام جهانی یکی از رویدادهای مهم پیش رو بوده و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این رویداد بهره لازم را ببریم که این امر تمرین خوبی برای حضورمان در حوزه خلیج فارس است. 

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اصل ورزشی بودن رویداد قطر تصریح کرد: با توجه به مطبوع بودن هوای کشورهای حوزه خلیج فارس در نیمه دوم سال بسیاری از تیم های ورزشی از جمله فوتبال اردوهای ورزشی خود را در این مناطق برگزار می کنند. 

 سجادی با اشاره به بهره گیری از ویژگی های مناطق آزاد در برگزاری رویدادهای ورزشی افزود: باید از رویدادهای مختلف، اردوهای تمرینی، زمین های چمن‌ مناسب، استخر، سالن‌های ورزشی و سایر ویژگی‌های منطقه آزاد کیش استفاده کنیم .

وی در خصوص ویزای گردشگران در جام جهانی گفت: جمهوری اسلامی ایران تسهیلات ویژه‌ای در خصوص ویزا برای جزیره کیش در نظر گرفته است و با مدیریت کارآمد و ارزشمندی که در این منطقه حضور دارد، نه‌ تنها برای جام جهانی بلکه برای سایر رویدادهای ورزشی منطقه نیز از آن استفاده خواهیم کرد.