رییس جامعه هتلداران کیش؛

ارتقاء سطح خدمات هتلی کیش به بالاترین رتبه کشوری به مدد اصلاح زیر ساخت های گردشگری کیش

مسیح الله صفا در دیدار با دکتر مونسان، عملکرد صحیح سازمان منطقه آزاد کیش را عامل رشد کیفی هتلهای کیش بر شمرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رییس و جمعی از اعضای جامعه هتلداران جزیره با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش دیدار کردند.

در این دیدار مسیح الله صفا با اشاره به انتخاب دکتر مونسان به عنوان مدیر جهادی و چهره برتر صنعت ساختمان کشور گفت: کسب این رتبه ها افتخاری برای جزیره کیش است و باید به شهروندان برای حضور مدیرعاملی کاردان و با تدبیر که باعث رشد جایگاه  جزیره کیش در عرصه های ملی شده است تبریک گفت.

رییس جامعه هتلداران نوروز 96 را در سایه عملکرد خوب سازمان منطقه آزاد کیش روزهای بسیار پر رونق و بی نظیری برای این جزیره بر شمرد و افزود: با وجود اینکه سال گذشته در زمره رکوردهای گردشگری کیش بود در نوروز 96 با وجود شرایط نا مناسب جوی نسبت به سال گذشته هم افزایش گردشگری داشتیم که این موضوع نشان دهنده اقدامات صحیح انجام شده برای توسعه گردشگری کیش است.

وی در ادامه به رضایتمندی صد در صدی هتلداران از رونق اقتصادی نوروز 96 اشاره کرد وگفت: صنعت هتلداری کیش به واسطه فعالیت های زیر ساختی انجام شده رشد کیفی خوبی داشته است که این امر یکی از عوامل استقبال گردشگران از سکونت در هتل است.

رییس جامعه هتلداران با بیان اینکه جزیره کیش از نظر سطح کیفیت خدمات هتلی در بالاترین رتبه کشور قرار دارد گفت: جزیره کیش می تواند با افزایش سطح خدمات با کیفیت آینده خوبی را برای توسعه گردشگری جزیره وکشور رقم بزند و به الگویی برای سایر کشور تبدیل شود.

وی تعامل و هماهنگی بین بخش های مختلف جزیره کیش را در این دوران یکی از عوامل موفقیت جزیره کیش در توسعه گردشگری دانست و افزود: تعامل خوبی که بین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه، نیروهای نظامی و انتظامی، نهادها و ادارات دولتی و بخش خصوصی وجود دارد باعث پیشبرد بهتر و سریعتر امور شده است.

مسیح الله صفا در ادامه به تشریح برخی مشکلات هتلداران پرداخت و افزود: سیاستهای ابلاغی از سوی سازمان منطقه آزادکیش در خصوص الزام آموزش به کارکنان هتل ها و بهره گیری از کادر پرسنلی متخصص با زمینه کاری مرتبط، اقدامی در جهت استاندارد سازی هتل های کیش است اما نیاز دارد در خصوص زمانبندی فرصت بیشتری در اختیار هتلداران قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با اشاره به اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش در راستای توسعه زیر ساخت ها گفت: برخی اقدامات به ظاهر شهری است اما مزایای آن باعث کاهش هزینه ها و تسهیل امور برای بخش خصوصی می شود. در حقیقت سازمان منطقه آزاد کیش با این اقدامات سوبسید در اختیار بخش خصوصی میگذارد از جمله این اقدامات ساخت تصفیه خانه ده هزار متر مکعبی کیش بود که با اجرای این طرح ماهانه رقم بالایی صرفه جویی برای هتل ها به همراه دارد.

دکتر مونسان در ادامه از اجرای برخی طرح ها به عنوان فعالیتهایی یاد کرد که دستاوردهای آن با گذشت زمان مشخص می شود و بسیاری از طرح هایی که در ابتدا با مخالفت شدید بخش های مختلف همراه بود با اجرایی شدن ضمن اصلاح ساختارها باعث حذف واسطه ها، کاهش هزینه های گردشگری و در نتیجه رونق اقتصادی شده است.

وی تاکید کرد: تمامی فعالیت های سازمان منطقه آزاد کیش حمایتی است و با هدف رشد و توسعه جزیره کیش انجام می شود.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص ستاره دار کردن هتل ها گفت: در همه دنیا این موضوع مربوط به نهادهای حاکمیتی است که با حضور نماینده جامعه یا بخش خصوصی مرتبط اجرایی میشود. در جزیره کیش نیز با توجه به اینکه سازمان منطقه آزاد کیش عهده دار امور مدیریتی است این طرح باید توسط این سازمان با حضور نماینده جامعه هتلداران بر اساس معیارهای استاندارد صنعت هتلد اری انجام شود.

وی در ادامه در خصوص اجرای طرح یکپارچه سرویس دهی به مسافران هتل ها گفت: با توجه به اینکه انجام هماهنگی بین بخش های مختلف کیش بر عهده سازمان منطقه آزاد است و در تصمیم گیریها باید به گونه ای رفتار شود که منافع همه بخش ها حفظ شود و از سویی جلوی ایجاد واسطه ها و دلالی گرفته شود لازم است که در این زمینه سازمان منطقه آزاد کیش با اجرای این طرح جلوی برخی نا هنجاریها را بگیرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در تشریح این موضوع گفت: دریافت برخی پولها به عنوان تریپ به منظور بردن گردشگر به مقاصد متقاضی نا هنجاری و معضلی است که پیامدهای بدی برای کیش به همراه داشته است. اولین اثر سوء این موضوع افزایش هزینه ها و بالا رفتن قیمت هاست که منجر به کاهش گردشگری شده بود. سازمان منطقه آزاد کیش در سه سال گذشته با بررسی همه جانبه این پدیده های نادرست اقدام به تصحیح الگوهای گردشگری کرده است.

دکتر مونسان ادامه داد: در این راستا معاونت گردشگری سازمان با ورود به این موضوعات با وجود مخالفت های شدید اقداماتی انجام داد که در نوروز سال گذشته و امسال شاهد نتایج خوب آن بودیم. در پی این اقدامات هزینه های گردشگری که بدلیل حضور واسطه ها بی دلیل افزایش یافته بود کاهش یافت و باعث جذب گردشگر و رونق اقتصادی شد.

وی افزود: خدمات در جزیره کیش باید به گونه ای ارائه شود که مشتری مطئمن باشد معادل خدماتی که دریافت می کند هزینه می پردازد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به رکوردهای مثبت گردشگری کیش در نوروز 96 گفت: درکنار کاهش هزینه ها و افزایش کیفیت خدمات دهی معرفی به موقع و صحیح جزیره کیش در برنامه تلویزیونی همام یکی از اقدامات موثر در جذب گردشگران بود.

دکتر مونسان در پایان از جزیره هندورابی و کشتی بزرگ اقیانوس پیمای سانی به عنوان ظرفیت های جدیدی یاد کرد که سرمایه گذاران و مالکان هتلها می توانند به عنوان فرصتی  ارزشمند با برنامه ریزیهای خلاقانه و متنوع  در جهت رضایتمندی گردشگران و افزایش در آمد زایی از آنها استفاده کنند.

گفتنی است جزیره کیش در حال حاضر دارای  53  هتل با 4 هزار و 88 اتاق و 10 هزار و523 تخت است و 26 هتل پنج ستاره، 13 هتل چهار ستاره و 5 مجتمع اقامتی با ظرفیت 20 هزار تخت اقامتی نیز در حال احداث است.