دبیر انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور خبر داد؛

ارائه 40 مقاله در نخستین کنگره ستون فقرات کیش

دبیر انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور از ارسال بیش از 100 مقاله به این کنگره خبر داد وگفت: با توجه به زمان دو روزه برگزاری 40 مقاله برای ارائه در نخستین کنگره ستون فقرات کیش انتخاب شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مسعود شیروانی، دبیر انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور از ارسال بیش از 100 مقاله به نخستین کنگره ستون فقرات در کیش خبر داد و گفت: تعداد زیادی مقاله و نزدیک به 100 اثر به دبیرخانه ارسال شد اما به دلیل کمبود وقت ما تنها توانستیم 40 مقاله را برای ارائه در نخستین کنگره ستون فقرات در کیش انتخاب کنیم.

وی شایع ترین بیماری های ستون فقرات را مربوط به دیسک خواند و اظهار کرد: شایع ترین بیماری های ستون فقرات مربوط به کمر درد و دردهای این بخش است اما مهمترین آسیب های این بخش را دیسک های کمر شامل می شوند که گاهی به شکل تخریب دیسک یا جا به جایی دیده می شوند و درمان های مربوط به خود را دارند.

دبیر انجمن جراحان مغز و اعصاب کشور، داشتن ورزش سبک و مداوم را راهکاری مناسب در پیشگیری از دیسک خواند و افزود: از آنجایی که ستون فقرات یک بافت متحرک است که در جهات مختلف حرکت دارد، علل مختلفی در آسیب به این بخش مطرح است اما عضلات ستون فقرات می توانند نقش بسیار موثری در کاهش آسیب به این بخش داشته باشند لذا داشتن عضلات مناسب می تواند از وارد شدن مشکلات به این بخش ها پیشگیری کند.

شیروانی ادامه داد: ورزش سبک و مداوم یکی از عمده مواردی است که می تواند به تقویت عضلات کمر بیانجامد و آسیب های این بخش را کاهش دهد ضمن اینکه رعایت اصول استاندارد در نوع نشستن، بر خواستن و ... نیز برای پیشگیری از درد های کمر بسیار مهم است.

شایان ذکر است که نخستین کنگره ستون فقرات کیش که از پنج شنبه 25 آذر ماه کار خود را در مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز کرده با ارائه نشست های تخصصی و نمایشگاه تجهیزات پزشکی 26 آذر ماه به پایان رسید.