احداث مسکن های استیجاری گامی دیگر در راستای مسوولیت اجتماعی

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از احداث مسکن استیجاری در زمینی به مساحت 20 هکتار در چهار فاز 5 هکتاری در کیش خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، شامگاه چهارشنبه 24 آذر محمدرضا لواسانی با حضور در برنامه زنده بازتاب که در صدا و سیمای مرکز کیش برگزار شد؛ مؤلفه‌های بسیاری را در افزایش قیمت مسکن تاثیرگذار دانست و گفت: طرح احداث مسکن های استیجاری برای اقشار مختلف مردم جزیره در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

لواسانی با تاکید بر عرضه‌ی محدود زمین در کیش و افزایش تقاضا، قیمت‌ مصالح و بروکراسی‌های اداری را از دیگر عوامل برشمرد.

وی با اشاره به مشکل مسکن مردم و پرسنل بنگاه‌های اقتصادی و کارآفرینان، تصریح کرد:  زمینی به وسعت ۲۰هکتار در چهار فاز پنج هکتاری فراهم شده است و با مشارکت کارآفرینان این طرح عملیاتی خواهد شد. 

لواسانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دغدغه مستاجران پرداخت کمیسیون املاک با نرخ چندبرابری نسبت به سرزمین اصلی است که با تدوین شیوه‌نامه‌ها سعی در اصلاح آن داریم.

وی همچنین در خصوص مشکلات خودرو در جزیره و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار داشت: از ابتدای حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد، مشکلات خودرو به‌ جد پیگیری شده است و در همین راستا به‌زودی شاهد ترخیص خودروهای موجود در اموال تملیکی خواهیم بود که کیش بیشترین سهم را در میان مناطق آزاد خواهد داشت.

لواسانی مردم کیش را در حوزه خدمات تامین اجتماعی، بسیار مظلوم دانست و گفت: از ابتدای حضور در کیش، درصدد رفع این مشکل بودیم و با اعطای زمین و جواز رایگان، پیگیر هستیم و امیدواریم هرچه سریع‌تر این مهم محقق شود.

وی به استقرار کادر درمان در پایگاه‌های سیار کنترل سلامت اشاره کرد و از ارائه‌ی خدمات پزشکی به تعداد ۹۰۰ نفر در جزیره کیش و هندورابی خبر داد و افزود: طرحی برای بهره‌گیری از مشاوران و روان‌شناسان برجسته‌ی کشور داریم که در قالب این طرح تدوین و برنامه‌ریزی شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: موضوعات درمانی با شیوع بیماری کرونا به ویژه روانشاسی و مشاوره های رواشناسی در جزیره جایگاه مناسبی به تناسب جمعیت  جزیره نداریم.

محمدرضا لواسانی افزود: یک طرحی را در پیش داریم که همین پایگاه سیار کنترل سلامت که خدمات پزشکی و دارویی به اقشار مختلف مردم کیش ارائه می دهد امیدواریم در محل های مختلف بتوانیم مشاوران قوی و توانمند را از پایتخت به کیش دعوت کنیم تا در این زمینه خدمات خوبی به مردم ارائه دهند.