با تشکیل کنسرسیومی ازبانک و هلدینگ های توانمند کشور محقق می شود:

اجرای طرح جامع توسعه جزیره هندورابی

غلامحسین مظفری از تشکیل کنسرسیومی متشکل از بانک ها و هلدینگ های فعال کشور با هدف اجرای طرح جامع توسعه جزیره هندورابی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، غلامحسین مظفری رییس هیات مدیره و مدیرعامل این سازمان درنشستی با مدیران عامل بانک های مهم کشور از جمله ملت و اقتصاد نوین از تشکیل کنسرسیومی متشکل ازبانک ها و هلدینگ های فعال کشور برای اجرای طرح جامع توسعه جزیره هندورابی خبرداد.

بر اساس این گزارش مظفری در این نشست جزیره هندورابی را ظرفیت منحصر بفردی برای صنعت گردشگری کشور برشمرد و اظهارداشت: هندورابی با مساحتی حدود یک چهارم کیش، ساحلی زیبا و طبیعتی بکرظرفیتی ارزشمند برای جذب سرمایه گذاری های کلان داخلی و خارجی و توسعه اکوتوریست و تقویت صنعت گردشگری کشورمحسوب می شود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزادکیش با اشاره به اینکه طرح جامع هندورابی حاصل چندسال کار تحقیقاتی و پژوهشی است گفت : مشاور این طرح یک شرکت توانمندخارجی است و هندورابی اولین جزیره یا شهر کشوراست که از ابتدا برمبنای طرح جامعی که بهتصویب شورایعالی شهرسازی کشوررسیده ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادهای کلانی برای سرمایه گذاری درهندورابی مطرح شده افزود: طبق بررسی های اولیه ، با بکار گیری یک نظام مالی حرفهای و توانمند می توان همزمان طرح توسعه همگون جزیره را آغاز کرد.

مظفری از برگزاری جلسات متعدد با بانک ها، هلدینگ های فعال، شرکت های توانمند در زمینه آب و برق و انرژی، معادن، فولاد،پتروشیمی و هلدینگ های ساختمانی و اعلام آمادگی آنها برای سرمایه گذاری درهندورابی در قالب شرکت های سهامی عام خبر داد و گفت : شرکت سرمایه گذاری توسعه هندورابی به ثبت رسیده که طبق برآوردها با مبلغ 5هزار میلیارد تومان سرمایه اولیه فعالیت خودرا آغازخواهدکرد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه هندورابی در قالب یک طرح مشارکتی به یک نمونه موفق ملی برای سرمایه گذاری های تعاملی تبدیل می شود اظهارداشت: امضای تفاهم نامه با بانک ها و شرکت های علاقمند برای تعیین میزان سرمایه پیشنهادی و سهام هر بخش گام نخست دراجرای این طرح است.

به گفته مظفری پس از تعیین سرمایه اولیه شرکت ها و سهام کلی شرکت سرمایه گذاری و توسعه هندورابی کارگروهی متشکل از یک تیم حرفه ای اقتصادی و فعالان عرصه تبلیغات برای جذب سرمایه گذاری های داخلی و تسریع روند توسعه هندورابی ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر منابع مالی و نقدینگی کشوردرشرایط مطلوبی است و معرفی ظرفیت های این جزیره فعالان اقتصادی حوزه گردشگری را جهت سرمایه گذاری درهندورابی ترغیب می کند گفت : تلاش می کنیم تا اجرای طرح جامع توسعه هندورابی در بهار 1400آغازشود.

مظفری گفت : با توجه به ایجاد زیر ساخت های توسعه ای از جمله فرودگاه و بندرگاه درهندورابی و اعلام آمادگی بانک ها می توان امیدواربودکه پس از امضای تفاهم نامه روند توسعه هندورابی با کیفیت و سرعت مطلوب شروع شود.

وی به مزایای سرمایه گذاری درحوزه گردشگری هندورابی اشاره کردو گفت: در جزیره کیش حتی درشرایط کرونا گردشگری از رونق خوبی برخوردار است و در دوماه گذشته ضریب اشغال هتل های منطقه 98 درصد بوده است که این مبین ظرفیت منحصر بفرد گردشگری منطقه است.

ناصر آخوندی معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزادکیش نیزدراین نشست با بیان اینکه جلسات فراوانی با بانک ها و موسسات مالی علاقمند به مشارکت در طرح توسعه هندورابی برگزارشده گفت: طبق توافقات سرمایه 5هزار میلیاردتومانی به عنوان سرمایه اولیه شرکت پذیرفته شده کهاز طریق پذیره نویسی و تعیین سهام هر یک از بانک ها و موسسات متقاضی سهم هر بخش در روند سرمایه گذاری مشخص خواهدشد.

وی اجرای این طرح مشارکتی رافرصت ارزشمندی درجهت ایجاد درآمدپایدار بابرگشت سرمایه مطلوب برای سازمان منطقه آزادکیش عنوان کرد و افزود: پس از اینکه روند توسعه هندورابی تکمیل شد، شرکت سرمایه گذاری توسعه هندورابی می تواند به عنوان بهره بردارقراردادهای بلندمدت منعقدکرده و علاوه بر بازگشت سرمایه اولیه ، از سود مناسبی هم برخوردارشود. ضمن اینکه سهام این شرکت دربازارسرمایه هم قابل عرضه خواهد بود

به گفته آخوندی این مشارکت نظام مند از سرمایه گذاری های خردو ناهماهنگ درمقوله عمران و توسعه هندورابی جلوگیری می کند.

روسای بانک ها نیز با ابراز علاقمندی برای مشارکت دراجرای طرح توسعه هندورابی ، انعقاد تفاهم نامه بابانک هاو موسسات متقاضی برای تعیین میزان سهام هر بخش را ضروری دانسته و تاکید کردند این یک طرح بزرگ ملی است که تامین منابع مالی آن علاوه بر بازگشت سرمایه و سودآوری مناسب، توسعه اقتصادی کشور و رونق صنعت گردشگری را به همراه خواهد داشت.