اجرای برنامه های فرهنگی به تناسب نیاز عموم مردم کیش

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای برنامه فرهنگی بر اساس جایگاه اقشار مختلف جامعه در حوزه فرهنگی و هنری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پور علی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در آئین گشایش سومین نمایشگاه کتاب که با حضور جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه کیش، شامگاه پنجشنبه سیزدهم آبان در مرکز نمایشگاه های دائمی جزیره برگزار شد؛ کیش را جامعه ای متدین و مذهبی معرفی کرد که برنامه های فاخر و تجمعات باشکوهی به مناسبت مراسم ها و اعیاد مختلف در این منطقه برگزار می شود.

پورعلی گفت: هیچ قشری در کیش نباید احساس کند جایگاهی در حوزه فعالیت های هنری و فرهنگی برای آنها تعریف نشده است

وی با بیان این که تعیین برنامه ها با رعایت دقیق و توجه به تنوع فرهنگی موجود در کیش رمز شکوه فرهنگی این منطقه و رمز حیات جوشان فرهنگی جزیره است، اظهار داشت: با تحقق این مهم می توانیم با قدرت، پایگاه های فرهنگی خود را شناسایی کنیم و شاهد رویدادهای بزرگی مثل رویداد  نمایشگاه کتاب در کیش باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: با اعلام آمادگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راه اندازی دبیرخانه بین المللی منتخب این وزارت در جزیره کیش؛ خبر مسرت بخشی برای عموم مردم جزیره است.

سعید پورعلی با اشاره به این که امسال سومین نمایشگاه کتاب کیش با شکوه تر از سال های گذشته در حال برگزار است، گفت: میانگین نرخ مطالعه در کشور 16 دقیقه و سی و نه ثانیه است این در حالی است که با سنجش مصرف فرهنگی ساکنان کیش در سال 98  نرخ مطالعه در جزیره 20 دقیقه بود.

پورعلی در ادامه تصریح کرد: با توجه به این که کیش را به عنوان اقلیم فرهنگی، فرهنگ مدار، ریشه دار و کهن معرفی می کنند به خاطر این هست که با عناصر فرهنگی و مولفه های فرهنگی انس و هم جواری و همنشینی دارد.

وی در خصوص رفتارهای فرهنگی‌ که امروز به عنوان یکی از جاذبه های جزیره کیش قلمداد می شود و فقط در بحث آموزش، آمد و شدها، مسائل نظم شهری، ویژگی های فیزیکی و سنت قوی فرهنگی بومیان اشاره می کنند خلاصه نمی شود، اظهار داشت: جزیره کیش سرزمینی بسیار متدین و مذهبی، خدا مدار و سرزمینی است که می تواند از آن  الگوهای بسیاری را برگرفت و یکی از  عوامل مهم آن انس گرفتن جامعه با کتاب است.

به گفته پورعلی جزیره کیش با کتاب امن تر و آرامش بیشتری دارد و هر چقدر بتوانیم پند، دانایی و آگاهی این جزیره را ارتقاء ببخشیم به این معناست که به پیشواز و استقبال رویدادهای بزرگتری برای آینده کیش رفته ایم.

همچنین در این نمایشگاه با اهداء لوح تقدیر و تندیس ویژه از تلاش دست اندرکاران برگزاری سومین نمایشگاه کتاب کیش قدردانی شد.

گفتنی است جعفر آهنگران رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معاونان، مشاوران و مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، علیرضا اسماعیلی مشاور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش، شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل تسنن، روسای ادارات، نهادها و بخش های مختلف دولتی و خصوصی در کیش، فعالان اقتصادی، تجار، بازاریان و بازارگانان و اصحاب رسانه در آئین افتتاحیه سومین نمایشگاه کتاب در کیش حضور داشتند.