اجرای برنامه بسیج همگانی تغذیه در کیش

برنامه بسیج همگانی تغذیه در جزیره کیش اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر رضا نیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: با توجه به ضرورت فرهنگ سازی و اصلاح الگوی غذایی مردم در کشور که نقش اساسی در کاهش  بیماری های غیر واگیر دارد، اجرای برنامه بسیج آموزش همگانی تغذیه در قالب برنامه ارتقای فرهنگ و سواد تغذیه ای جامعه  تا 15 دی در کیش برگزار می شود.

وی افزود: در سال جاری نیز این برنامه با هدف کاهش روند رو به گسترش بیماری های غیر واگیر، بهبود شیوه زندگی و اصلاح الگوی مصرف غذایی و با تاکید بر کاهش مصرف نمک و چربی برگزار می شود.

رضا نیا با بیان اینکه از 29 آذر تا 15 دی با نام هفته بسیج همگانی تغذیه نامگذاری شده است، در خصوص شعار این هفته گفت: شعار یک. دو. سه. غذای سالم با هدف و افزایش مصرف میوه ها و سبزی ها و محوریت "سلامتی با کاهش مصرف نمک و روغن" برای این هفته انتخاب شده است.

لازم به ذکر است، در این هفته برنامه های آموزشی در مدارس با موضوع تغذیه و چاقی، برگزاری کارگاه های آموزشی، تهیه استند و بنر، برگزاری جشنواره غذای سالم، تهیه بسته آموزشی به مهد های کودک، پیام های آموزشی رادیویی، تهیه و توزیع بروشور با موضوع ارتباط ادویه جات و چاشنی ها با سلامت به همت مرکز توسعه سلامت کیش اجرا می شود.