اتمام ساماندهی اسکله صیادی کیش

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش از حل مشکلات و بهسازی اسکله صیادی جزیره خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، عزت اله محمدی سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌ها در این خصوص گفت: تسریع در رفع مشکلات اسکله صیادی به تاکید محمدرضا لواسانی سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش برای رفاه حال بومیان جزیره در دستور کار قرار گرفت.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در ادامه این مطلب افزود: ساخت و افتتاح پارکینگ قایق های صیادی اسکله میر مهنا در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع انجام شد که علاوه بر ساماندهی قایق ها موجب سهولت فعالیت صیادان می شود.

محمدی تصریح کرد: تعمیرات روشنایی و احداث سه برج نور در این منطقه، با هدف تامین ایمنی، امنیت و حل مشکلات ساعاتی از شب انجام شده است.

عزت الله محمدی راه اندازی و ساخت سردخانه در اسکله صیادی میرمهنا را یکی از اقدامات ارزشمند برشمرد و اظهار داشت: یخچال زیر صفر و بالای صفر با ظرفیت 30 تن توسط بخش خصوصی راه اندازی شد و با آماده سازی محوطه آن مورد بهره برداری قرار گرفت.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش همچنین در خصوص اجرای عملیات آسفالت جهت تردد قایق‌ها از رمپ‌های شرقی و غربی به سمت خشکی و محوطه بندر بیان داشت: محوطه اسکله صیادی ۱۵۰۰ متر مربع آسفالت گرم نیاز داشت که در حال اجرا می باشد و پس از اتمام به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از نصب 13 پایه دوربین در اسکله صیادی میرمهنا به منظور کنترل ایمنی و ایجاد امنیت در داخل حوضچه و خشکی خبر داد و گفت: طبق بررسی ها، تعداد26 دوربین در تمام نقاط حوضچه و خشکی تعبیه شده و مراحل نصب آنها به اتمام رسیده است و پس از مراحل اداری، خرید سوئیچ ها و تجهیز اتاق مانیتورینگ تا نیمه اسفند به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه های کیش در بخش دیگر سخنان خود بیان داشت: راه اندازی کافی شاپ و سوپر مارکت در اسکله صیادی با هدف ایجاد رفاه و ارائه خدمات بهینه به صیادان بومی و اتباع خارجی و تامین مایحتاج اولیه اتباع خارجی که در داخل لنج های صیادی فعالیت می کنند نیز از جمله فعالیت هایی بود که در طرح ساماندهی اسکله صیادی میر مهنا انجام شد تا صیادان نیازی به خروج از اسکله نداشته باشند.

عزت اله محمدی در پایان گفت: توسعه فضای سبز؛ ساخت سایبان جهت تخلیه ماهی؛ ساماندهی ده هکتار از فضای خشکی، همچنین انتقال مواد زائد به خارج از بندر و مباحثی که در خصوص ایمنی و آلودگی زیست محیطی این اسکله تاثیر گذار بود مورد توجه قرار گرفت و گام‌های موثری در این زمینه برداشته شد.