آمار بازدیدهای نوروزی بازرسان بهداشت محیط کیش از مرز 1600 مورد گذشت

بازرسان بهداشت محيط کیش در طرح بسيج سلامت نوروزي تا پایان روز 13 فروردین یک هزار و 667 مورد بازدید انجام دادند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به اجرای موفق طرح بسیج سلامت نوروزی گفت: استقرار اکيپ هاي بازرسي و رصد شبانه روزی مراکز توليد و فروش مواد غذایی، تهيه نمونه‌های مختلف به منظور پايش سلامت مواد عرضه شده توسط متصديان و فروشندگان مواد غذایی يکي از فاکتورهاي اصلي ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جامعه است.

دکتر محمد رضا رضانیا اظهار کرد: از اول اسفند 95 تا 13فروردین96 در طرح تشدید بازرسی ها و افزایش نظارت بر صنوف مختلف تهیه و توزیع مواد خوراکی،  15 هزار و 98 کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف توسط کارشناسان و بازرسان واحد بهداشت محیط کیش کشف و ضبط شد و به دلیل غیر قابل مصرف بودن امحا شد.

وی افزود: واحد بهداشت محیط مرکز توسعه سلامت کیش در این ایام، یک هزار و 667 مورد بازدید انجام دادند و توصیه های لازم را به متصدیان این امور در توزیع و فروش ارائه دادند.

رضانیا همچنین تعداد 509 مورد کلر سنجی آب، صدور 36 مورد اخطار بهداشتی، 54 مورد نمونه برداری میکروبی آب، 75 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و معرفی 15 مورد به دادگاه، پلمپ 4 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی، صدور یک هزار و 402 کارت تندرستی و رسیدگی به 50 مورد شکایات بهداشتی را از اهم فعالیت های بهداشت محیط کیش از ابتدای شروع تشدید نظارت های بهداشتی تا پایان روز 13فروردین عنوان کرد.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از ارائه مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی به6 هزار و 592 نفر از ساکنان و گردشگران نوروزی در مرکز سلامت جامعه بوعلی و پایگاه های صدف و سحر خبر داد.

وی در ادامه گفت: تیم کنترل و مراقبت بیماری های مرکز توسعه سلامت کیش در تمامی ساعات شبانه روز آمادگی مواجهه با هرگونه بحران احتمالی مانند بروز اپیدمی های واگیر خصوصا بیماریهای منتقله از آب و غذا را داشت که خوشبختانه هیچ مورد بحرانی در ایام نوروز را شاهد نبودیم و این حاصل تلاش مستمر بازرسان بهداشتی در امر کنترل مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بود.