آغاز طرح وارنیش فلوراید در مدارس ابتدایی کیش

اجرای طرح وارنیش فلوراید برای دانش آموزان در مدارس ابتدائی و پایه هفتم و هشتم آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش این طرح با هماهنگی اداره آموزش و پرورش به منظور فرهنگ سازی و افزایش مراقبت‌های بهداشت دهان و پیشگیری از پوسیدگی دندان کودکان، در راستای اجرای طرح‌ اداره سلامت دهان و دندان، طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان به طور جامع و گسترده از آبان آغاز شد.

دکتر رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در این خصوص گفت: استفاده از ماده وارنیش فلوراید روشی جدید برای جلوگیری از پوسیدگی دندان است که باعث کاهش هزینه های دندانپزشکی می شود که جامعه هدف در این طرح، کودکان زیر ۱۴ سال است. ماده وارنیش فلوراید با دارا بودن یون های فلور و با نفوذ روی قسمت مینای دندان، موجب باز سازی و استحکام بافت مینا می شود و از پوسیدگی آن در مقابل اسید های ترشح شده باکتری ها جلوگیری می کند.

رضانیا افزود: در اجرای این طرح مربیان بهداشت موارد لازم را به دانش‌آموزان ارائه می دهند و پس از مسواک زدن برای انجام وارنیش فلوراید توسط تیم مرکز توسعه سلامت به صوت رایگان آماده می شوند.

رئیس مرکز توسعه سلامت با بیان اینکه مرحله اول این طرح از ابتدای آبان به مدت یک ماه در تمام مدارس ابتدایی کیش و مرحله دوم نیز در اردیبهشت 98 اجرا می شود گفت: می توانیم با انجام اقدامات آموزشی و اطلاع رسانی مناسب، زمینه خود مراقبتی در خصوص دهان و دندان را در جامعه نهادینه کنیم.

او همچنین در خصوص اجرای طرح وارنیش دندان کودکان 3تا5ساله نیز به صورت برنامه ریزی شده در مهد های کودک، خبر داد.

لازم به ذکر است طرح وارنیش فلوراید در مدارس، از جمله بسته های خدمتی طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت است که در جزیره کیش همزمان با سایر نقاط کشور عملی می شود.