آغاز طرح ضربتی بهداشت محیط در کیش

اجرای مرحله جدید طرح ضربتی بازرسی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی از امروز 15 تیر در کیش آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر رضانیا رییس مرکز توسعه سلامت کیش با اعلام اینکه طرح ضربتی بهداشت محیط در کیش از امروز 15 تیر آغاز شده و تا پایان تابستان ادامه دارد گفت: نظارت بر تمام اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در هتل ها، رستوران ها و مراکز پذیرایی با هدف فراهم شدن شرایط مطلوب بهداشتی انجام می شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش، با تأکید بر اینکه نظارت کارشناسان بهداشتی در راستای حفظ سلامت عمومی با توجه به گرمای هوا تشدید می‌شود، از شهروندان خواست تا علاوه بر توجه به توصیه‌های کارشناسان بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در هنگام خرید و تهیه مواد غذایی از جمله رعایت نکردن بهداشت فردی، نظافت و بهداشت محیط، نگهداری و فروش مواد غذایی غیر بهداشتی و تاریخ گذشته و موارد مشابه از طریق سامانه شکایات مردمی ۱۹۰ و شماره تلفن ۰۷۶۴۴۴۲۳۳۱۱ مسئولان مرکز را مطلع کنند.

وی هدف از اجرای این طرح را بررسی وضعیت بهداشت فردی، عمومی و ارتقای هر چه بیشتر وضعیت سلامت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی عنوان کرد و گفت: این طرح با حضور 6 گروه دو نفره از بازرسان بهداشت محیط، به صورت سرزده اجرا میشود و بازرسان بهداشت محیط با استفاده از دستگاه های سنجش پرتابل، نکات موردنظر را بررسی و آموزش های لازم را به متصدیان ارائه می دهند.

دکتررضانیا افزود: در این طرح ضمن بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، به ویژه صنوف حساس، موارد مربوطه به بهداشت فردی، لوازم و ابزار کار، ساختمان، بهداشت مواد غذایی و مواد اولیه، دمای یخچال و فریزرها، سنجش کیفیت روغن مصرفی و سنجش بار میکروبی سطوح کنترل می شود.

رضانیا با اشاره به اجرای مرحله جدید طرح بازرسی سطح شهر، اظهار داشت: در آغاز این طرح‌، بازرسان بهداشت محیط این مرکز از تمام نانوایی ها بازدید میکنند.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در ادامه با تاکید بر اهداف اجرای طرح ضربتی بازرسی از نانوایی‌ها، تصریح کرد: این طرح با هدف حفظ و ارتقای سلامت آحاد جامعه، بهبود و افزایش کیفیت پخت نان و همچنین جلوگیری از انجام تخلفات بهداشی در کیش اجرا می شود.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را برای پیگیری به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.