آغاز طرح ساماندهی بنادر کیش و چارک برای تسهیل سفرهای نوروزی

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی و هوایی ستاد تسهیلات نوروزی کیش آغاز طرح ساماندهی بنادر کیش و چارک را گامی دیگر در راستای ارائه خدمات شایسته به گردشگران نورورزی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دومین جلسه کمیته حمل و نقل دریایی و هوایی ستاد تسهیلات نوروزی کیش با هدف ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران در سفرهای هوایی و دریایی به مقصد جزیره، سه شنبه 28 دی  در سالن اجتماعات شرکت توسعه و مدیریت  بنادر و فرودگاه های کیش برگزار شد.

محمدی از ایجاد زیرساخت های لازم برای سامانه هوشمند خرید بلیط، پذیرش اتوماتیک خودرویی و افزایش دستگاه های وب کیوسک نوروزی در بنادر چارک و کیش خبر داد.

وی گفت: ساماندهی شناورهای مسافری و حمل خودرویی برای ارائه خدمات مناسب در بنادر (کیش، لنگه، چارک، آفتاب) و هماهنگی با شرکت های هوایی و ایرلاین ها، در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس کمیته حمل و نقل دریایی و هوایی ستاد تسهیلات نوروزی کیش بر نقش مهم فرودگاه و بنادر کیش، به عنوان دو مبادی ورودی و خروجی جهت میزبانی از گردشگران نوروزی تاکید کرد.

عزت اله محمدی خاطر نشان کرد: پس از تشکیل کمیته‌های تخصصی و زیرمجموعه‌های این کمیته؛ تامین ایمنی سفرهای هوایی و دریایی، افزایش ایمنی پایانه‌ها، شناورها و مسیرهای تردد، هم افزایی ارگان‌های مربوطه و تیم‌های عملیاتی، پاسخ‌گویی به شرایط اضطراری در مسیرهای هوایی و دریایی برعهده این کمیته خواهد بود.

محمدی افزود: رویکرد این کمیته ارتقاء سطح ایمنی سفرهای دریایی و هوایی، جستجو و نجات دریایی و آمادگی تیم‌های عملیاتی در نوروز 1401 است.

شایان ذکر است: بنادر و فرودگاه بین المللی کیش، از آمادگی لازم جهت ارائه خدمات به عموم مردم در نوروز 1401برخوردار است و اجرایی شدن تصمیمات در  سفرهای دریایی و هوایی تابع تصمیمات ستاد ملی کرونا خواهد بود.