آغاز به کار کنگره بین المللی پزشکی در جزیره کیش

کنگره بین المللی کاربرد سلول های بنیادی و تکنولوژی های نوین ژنتیک در پزشکی فرد محور با همکاری دانشگاه کلن مرکز اروپایی پیشگیری از بیماری ها و پزشکی فرد محور در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کنگره بین المللی پزشکی صبح چهارشنبه 17 اسفند در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش آغاز به کار کرد و تا 20 اسفند با برگزاری نشست های تخصصی در حوزه های مختلف با محوریت پزشکی فرد محور و فرا دقیق ادامه خواهد داشت.

پروفسور علیرضا خوشدل اپیدمیولوژیست، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس کنگره، برنامه های آموزشی "کروز کورس و گردشگری خلیج فارس" را از جمله برنامه های پیش بینی شده در رویداد بین المللی پزشکی برشمرد و گفت: با تغییرات نوینی که در سطح دنیا اتفاق افتاده؛ قصد داریم تست جامعه پزشکی کشور را در زمینه های ایجاد این تغییر در دستور کار قرار دهیم.

رئیس کنگره بین المللی پزشکی در ادامه سخنان خود افزود: رویکرد پزشکی در زمینه درمان ها با تشخیص تغییر می کند و به طور حتم در دنیای پزشکی آینده یک تیمی از افراد متخصص علوم پایه و علوم بالینی در کنار هم می توانند یک تشخیص مناسب برای بیماران ارائه دهند.

پروفسور علیرضا خوشدل در تکمیل سخنان خود، خاطر نشان کرد: در پزشکی آینده هر بیماری درمان اختصاصی خود را دریافت خواهد کرد و به این درمان، درمان فرا دقیق و دقیق گفته می شود.

وی با تاکید بر دنیای آینده پزشکی؛ به گروه های علوم پایه از قبیل"ژنتیک، سلولی و مولکولی" و گروه نقش آفرین در حوزه درمان موثر اشاره کرد و اظهار داشت: کسانی که سلول بنیادی کار می کنند می توانند در کنار جراحان و متخصصان بالینی قرار بگیرند و نقش اثر گذاری در درمان بیماری های سخت داشته باشند.

رئیس کنگره بین المللی پزشکی، تامین هزینه ها در جهت منافع بیماران و اثربخشی درمان بیماری های سخت "پیوند، مزمن قلبی، عضلانی و اسکلتی" را ناشی از همکاری های موثر در این حوزه عنوان کرد.

وی، اساتید برجسته خارجی و داخلی، گروه های علمی مختلف و شرکت های تخصصی که در این رویداد بین المللی حضور دارند، نقش آنها را در راستای ایجاد شبکه گسترده پیاده سازی برنامه پزشکی فرد محور در یک برنامه 10 ساله  مهم و اثر گذار ارزیابی کرد.  

پرفسور خوشدل ضمن ابراز خرسندی از حضور فعال دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در این رویداد بین المللی، گفت: امیدوارم ضمن شاهد همکاری های علمی؛ این اقدام مهم منجربه نتایج و ارتقاء سلامت هموطنان ما در اقصی نقاط کشور شود.

وی، بیان داشت: در این کنگره بین المللی، مهمانانی از تمام دانشگاه ها حضور دارند که در تیم سخنرانی هستند و عده زیادی نیز نسبت به ارائه پوستر اقدام کردند که آثار علمی آن ها در مرکز همایش های بین المللی کیش ارائه خواهد شد.

رئیس کنگره بین المللی پزشکی با بیان این که از دانشگاه کلن و مرکز اروپایی پیشگیری و پزشکی فرد محور اساتید برجسته ای همچون "دکتر کریم نیرنیا، پروفسور هشلر و پروفسور نیکسدورف" حضور دارند، گفت: در پایان این کنگره بیانیه ای تحت عنوان خلیج فارس برای پزشکی فرد محور منتشر می شود.

به گفته پرفسور خوشدل، اهداف مشترکی که در این رویداد ارائه می شود تاثیر بسزایی در اجرایی شدن برنامه 10 ساله دارد و پیاده سازی آن در بیمارستان ها، مراکز درمانی، تشخیصی و پزشکی فرد محور توسعه داده خواهد شد.

همچنین کنگره بین المللی پزشکی به همت مرکز تحقیقات زیست فناوری کاربردی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل کیش و همچنین مرکز اروپایی پزشکی فردمحور دوسلدروف آلمان در جزیره کیش در حال برگزاری است.

لازم به ذکر است دکتر "مریم اسلامی" دبیر علمی کنگره، دکتر "مسعود خدیوی" رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران، دکتر "بابک نیکومرام" رئیس انجمن جراحی پلاستیک ایران، دکتر "امید معمار صادقی" متخصص ایمونولوژی و فوق تخصص جراحی پوست از آمریکا، پروفسور "کریم نیرنیا" رئیس مرکز اروپایی پزشکی فردمحور، وپروفسور "یورگن هشلر" رئیس انجمن سلول های بنیادی آلمان، همچنین اساتید برجسته دانشگاهای علوم پزشکی و شریف در این رویداد بین المللی پزشکی حضور دارند.