آسیب شناسی طرح های اجرایی در سطح جزیره کیش عملیاتی می شود

مهدی کشاورز: طرح هایی که در دست اقدام است باید مبتنی بر علم، دانش، ادب، آداب و تفکر خلاقانه با پیوست های لازم به ویژه پیوست فرهنگی باشد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ظهر سه شنبه یازدهم مرداد در جلسه قرارگاه فرهنگی و اجتماعی با موضوع "عفاف و حجاب" و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد؛ در حوزه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: طرح هایی که ارائه می شود باید مبتنی بر علم، دانش وکارهای پژوهشی باشد.

کشاورز با تاکید بر این مهم که کارهای فرهنگی باید بر اساس شاخص های مشخص ارائه شود، گفت: افرادی که متولی این امر مهم هستند با توجه به مباحث صحیح آموزشی، طرح های خوبی را اجرا کنند و بخش خصوصی نیز کنشگر و ارائه دهنده طرح جدید باشد.

وی با تاکید بر این که نباید از فرهنگ عاشورایی گذشت، گفت: امام حسین(ع) منادی ارزش و پرچم دار عدالت و نمادی از ارزش ها است و از ایشان آموخته ایم اهل عمل صحیح و صالح باشیم.  

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، افزود: حجاب به‌ عنوان شاخص و الزام حقوقی است و تمام ادیان به آن تاکید داشتند.

مهدی کشاورز با اشاره به این که برای موفق شدن در حوزه های مختلف باید تعریف درستی با زبان های مختلف به جامعه ارائه دهیم، اظهار داشت: نخستین تعریف گناه است، یعنی نهی از منکر، گناه یعنی پایمال کردن چیزی یا کاری و یا کسی، برخورد نامناسب، رشوه، کم کاری، نا امید کردن مردم، نقد غیر منصفانه، کم کاری  و ... گناه محسوب می شود.

کشاورز اظهار داشت: داخل و خارج از سازمان هر کدام از ما تکالیفی داریم اعم از بخش خصوصی و دولتی که باید به نحو شایسته به وظایف خود عمل کنیم.

به گفته کشاورز اگر امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به خوبی اجرا کنیم هیچ اتفاقی نخواهد افتد و فرقی نمی کند در کجای دنیا باشید. باید به این موضوعات به طور اساسی، پایه ای و ریشه ای دقت شود.

کشاورز در ادامه تصریح کرد: باید یک تعریف صریح و یکپارچه داشته باشیم اگر نسبت به برنامه ریزی اقدام نکینم دیگران برای ما برنامه ریزی خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه سازمانی تمام مشکلاتی که امروز حجمه آورده و فشار آن بر دوش مردم ناشی از عدم برنامه ریزی است و جایی هم که برنامه ریزی شده خوب عمل نکردیم و جایی هم که خوب عمل کردیم خوب نظارت نشده است.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که توصیه بالاتر از امر به معروف است، گفت: در مرحله نخست توصیه، نصیحت و در نهایت امر به معروف و نهی از منکر شود.

مهدی کشاورز بیان داشت: ضمن این که نباید منفعلانه عمل کنیم بلکه باید در نقشه راه  تهاجمی عمل کرد.

وی افزود: فرهنگ فقط عفاف و حجاب نیست و یکی از آنها فرهنگ است باید قیاس فرهنگی داشته باشیم و در این زمینه خلاقانه و هوشمندانه عمل کنیم.