پاکسازی سواحل شهر تاریخی حریره به مناسبت روز ملی خلیج فارس در کیش

طرح پاکسازی سواحل در ایستگاه شهر تاریخی حریره با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از مسوولان محلی، گردشگران و گروه‌های مردمی اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، طرح پاکسازی سواحل جزیره کیش با هدف ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست، 9 صبح امروز جمعه 15 اردیبهشت با حضور جمعی از مسوولان سازمان منطقه آزاد کیش، گردشگران، ساکنان و حامیان حفظ محیط زیست و به همت شرکت گشت و گذار آسان کیش در شهر تاریخی حریره آغاز شد.

امیر غفارپور مدیرعامل شرکت گشت و گذار کیش از مشارکت کنندگان این رویداد در خصوص پاکسازی شهر تاریخی حریره گفت: پاکسازی، حفظ و نگهداری محیط زیست به عنوان یکی از مسوولیت های اجتماعی است که با در این مسیر ارزشمند گام های موثری برداشت.

غفارپور با اشاره به حمایت و همکاری سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت عمران، آب و خدمات و حضور گسترده و استقبال گردشگران و ساکنان جزیره کیش از این رویداد، عنوان کرد: با همکاری گروه و جوامع مختلف از جمله جامعه بازاریان، جامعه کلوپ داران و فعالان محیط زیست؛ طرح پاکسازی سواحل با حضور حداکثری مردم آغاز شده است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: پاکسازی سواحل از حدفاصل بندر حریره تا درخت سبز با حضور بیش از 50 نفر از دوستداران محیط زیست، مسولان، گردشگران و ساکنان کیش، ساعت 9 صبح آغاز شد که  شرکت کنندگان در این رویداد زباله های سواحل را در دو بخش به صورت شیشه های حاوی ته سیگار و کیسه های زباله جمع آوری کردند.

بر اساس این گزارش، طرح پاکسازی سواحل و دریا در نقاط مختلف کیش در قالب 6 ایستگاه "سیمرغ، میکا، دامون، حریره، کلبه هور و اسکله تفریحی" آغاز شده است.

شایان ذکر است طرح پاکسازی سواحل در "ایستگاه سیمرغ" محدوده ساحل دریا و همجوار اسکله مارینا از ساعت 15 تا 18 با مشارکت شرکت مارین دریای کیش و همچنین "ایستگاه میکا" واقع در پلاژ آقایان پاکسازی محدوده شمال و جنوب ساحل از ساعت 16 تا 18 با مشارکت شرکت های پارس میکا و میتاکیش اجرا می شود.

همچنین ایستگاه دامون" نیز از ساعت 16 تا 18 با مشارکت انجمن کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و کیش کلاب در نظر گرفته شده در این طرح می باشد و ایستگاه اسکله تفریحی ششمین ایستگاه در نظر گرفته شده برای اجرای طرح پاکسازی ساحل و دریا این اسکله از ساعت 15 تا 18 با مشارکت جامعه کلوپ داران دریایی کیش و دوستداران محیط زیست در این طرح شرکت خواهند کرد.

 گفتنی است مراسم اختتامیه و اهدای جوایز ویژه و تقدیر از اسپانسرهای پاکسازی ساعت ۱۸ در اسکله بزرگ تفریحی برگزار خواهد شد.