نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

فعالیت های مثبت فرهنگی در جزیره کیش اطلاع رسانی سراسری شود

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در مناسبت های مختلف در جزیره کیش انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در دیدار صمیمانه سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با ائمه جمعه استان هرمزگان که شامگاه شنبه 30 اردیبهشت در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی برگزار شد؛ با اشاره به اقدامات مثبت فرهنگی در جزیره کیش اظهار داشت: با بهره گیری از ظرفیت صدا و سیمای کیش و ارتقا برنامه ها در سطح استانی و بین المللی، باید نسبت به انعکاس سراسری فعالیت های مثبت فرهنگی کیش اقدام کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این که پس از حوادث اخیر نیاز به ارتقاء روحیه شادی در جامعه بود؛ عنوان کرد: برای زنده نگه داشتن ارزش های انقلاب که مورد هجمه دشمنان قرار گرفته است؛ باید تلاش کرد و در این راستا اقدامات فرهنگی بسیار خوبی در مناسبت های مختلف در جزیره کیش انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به برخورداری جزیره کیش از ظرفیت های خوب فرهنگی گفت: با الهام گرفتن از فعالیت های فرهنگی سایر نقاط کشور مانند اجتماع بزرگ 5 میلیون نفری غدیر در تهران و بهره گیری از ظرفیت جزیره کیش می توان در راستای احیای ارزش های اسلامی و آرمان های انقلاب گام برداشت.

وی ریشه بسیاری از مشکلات موجود در جامعه را کوتاهی و کمبود در اجرای امور فرهنگی عنوان و بر استفاده از ظرفیت ها جامعه در راستای رشد و توسعه فرهنگی تاکید کرد و افزود: فعالیت در عرصه های فرهنگی نوعی سرمایه گذاری به شمار رفته و تمام سازمان ها، دستگاه ها و ارگان ها باید نسبت به رفع مشکلات این حوزه، اقدامات لازم را انجام دهند و در ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه بکوشند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با بیان این که شاخص اصلی تمدن از سه عنصر فرهنگ، تکنولوژی و اندیشه تشکیل شده است؛ اظهار داشت: تفکر تمدن سازی را باید در حوزه فرهنگی ایجاد و افکار عمومی مردم را به این موضوع نزدیک کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به انتخاب شعارهای منتخب سال از سوی مقام معظم رهبری و پیام های اقتصادی آن، افزود: اقتصاد و معیشت مردم همان مسئله ای است که رهبر معظم انقلاب در پیچ تاریخی به آن اشاره کرده اند و تذکراتی نیز در راستای اهمیت به مسائل فرهنگی داده اند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از اقتصاد و فرهنگ به عنوان دو عامل در پیشبرد اهداف مناطق آزاد نام برد و اظهار داشت: فعالیت و تمرکز در حوزه های تجاری، اقتصادی و گردشگری از مهم ترین ماموریت های مناطق آزاد به شمار می رود و این مهم با توجه و اهمیت دادن به توسعه حوزه های فرهنگی و اقتصادی محقق خواهد شد.

امام جمعه بندر عباس با اشاره به این موضوع که 35 درصد از کشور به نواحی ساحلی اختصاص دارد گفت: استان هرمزگان با یکهزار و 200 کیلومترخط ساحلی و هزار کیلومتر خط سواحل جزایر، بیشترین بخش تمدن دریایی را دارد.

وی با بیان این که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب ترس از دریا به عنوان یکی از موارد توقف و عدم پیشرفت افراد و جوامع عنوان شده است؛ افزود : بیش از 80 درصد کشورهای پیشرفته دنیا و شهرهای آباد، نزدیک به سواحل بوده و جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده اند از اینرو کشور ما نیز با دارا بودن سواحل بی شمار از این امر مستثنی نبوده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تبدیل ظرفیت ها و فرصت های موجود در حوزه دریا به یک فرهنگ عمومی اظهار داشت: روسای شوراهای فرهنگی با تمرکز بر این موضوع برای تحقق این امر مهم اهتمام ویژه داشته باشند.

عبادی زاده با اشاره به بازگشت ناو گروه 86 نداجا به کشورمان و عبور از آب های 5 قاره جهان، از آن به عنوان طولانی‌ترین مأموریت دریانوردی تاریخ کشورمان یاد کرد و افزود: بازگشت این ناوگروه پس از 8 ماه و طی مسافت 70 هزار کیلومتر، رویدادی تاریخی و افتخار آمیز و نقطه عطف دریانوردی ارتش جمهوری اسلامی و دستاوردی تاریخی برای ملت قهرمان ایران است.