بازدید از پروژه های عمرانی کیش در نخستین روز کاری رحیم سرهنگی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نخستین روز کاری خود با حضور در برخی از پروژه های سطح جزیره و در جریان قرار گرفتن از روند پیشرفت طرح ها، بر سرعت بخشیدن فعالیت ها و رونق هرچه بیشتر این منطقه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رحیم سرهنگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، صبح جمعه دوازدهم خرداد در بازدید از برخی پروژه و دیدار با سرمایه گذاران و مدیران این طرح ها، گفت: باید در چارچوب قانون و با امید آفرینی در سرمایه گذاران پر تلاش جزیره؛ پروژه های سطح کیش به ثمر برسد و شاهد رونق پروژه هایی باشیم که در پیشرفت و توسعه این منطقه تاثیر گذار هستند.

سرهنگی در ادامه سخنان خود، اظهار داشت: فرصت های سرمایه گذاری و رونق اقتصادی جزیره کیش، باید صدایی باشد که به گوش مردم می رسد و کیش به سمتی حرکت کند که فعالان اقتصادی زیادی برای فعالیت و سرمایه گذاری به کیش جذب شوند.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بر نقش مهم سرمایه گذاران و کارآفرینان در پیشرفت و توسعه این منطقه اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاران و کار آفرینان و همچنین مردمی که با هزاران امید در این طرح ها سرمایه گذاری کردند تا ثمره آن را ببینند نباید زیان دیده شوند و ضروری است که این دو امر مهم مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رحیم سرهنگی در ادامه، خاطر نشان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه گذاران بر اساس انعقاد قرارداد؛ وظایفی را بر عهده دارند که حرکت در راستای آن می تواند ضمن مرتفع شدن مشکلات، سرعت پیشرفت طرح ها را نیز افزایش دهد.

وی در رابطه با تشکیل کمیته مانع زدایی که نقش بسزایی در سرعت بخشیدن به روند طرح های سطح جزیره کیش خواهد داشت، تاکید کرد اعضای کمیته مانع زدایی که متشکل از نماینده هایی از بخش های مختلف "سازمان و بخش خصوصی" است، مشکلات پیش رو پروژه ها را مورد بررسی قرار می دهند تا گامی موثر در راستای هموار ساختن مسیر فعالیت سرمایه گذاران برداشته شود.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص صدور مهلت شش ماهه برای اتمام برخی از پروژه های نیمه تمام تاکید کرد و افزود: پروژه ای که مهلت اتمام ساخت از سازمان دریافت می کند بر اساس توافق قطعی موظف به انجام تعهدات خود می باشد و حاکمیت قانونی نیز ناظر بر این امر مهم خواهد بود.

رحیم سرهنگی بر لزوم اهمیت توسعه مراکز آموزشی و درمانگاهی در پروژه های بزرگ کیش تاکید کرد و گفت: در ساخت پروژه ها باید مباحث فرهنگی، آموزشی نیز پیش بینی شود.

سرهنگی، بیان داشت: گام برداشتن در مسیر رونق اقتصادی و گردشگری که از رویکردهای اصلی این منطقه است باید همچون پروژه های دیگر به این مهم توجه شود.

شایان ذکر است در این بازدید، میثم سام بند مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، علیرضا ابراهیم پور سرپرست معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری و علیرضا ساویز مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش حضور داشتند.