پیام تبریك مدیرعامل سازمان منطقه آزاد كیش به مناسبت روز پرستار

ولادت باسعادت حضرت زينب كبري(س) و روز پرستار را به همه شيفتگان خاندان عصمت و طهارت و بويژه قشر دلسوز و ايثارگر پرستاران تبريك و تهنيت عرض مي نمايم.

حضرت زينب (س) كه از مادري چون فاطمه زهرا (س) متولد و در دامان پيامبر اسلام (ص) و حضرت علي (ع) پرورش يافته ، در بينش ديني ما شيعيان به يكي از تاثير گذارترين بانوان تاريخ اسلام تبديل شده است .

سيره هاي عملي زندگي اين بانوي الهي، پرستاري و دست گيري از حال بيماران و درماندگان بود. اتفاقات سختي كه در طول حيات سراسر مرارت بار ايشان رخ داد ،حضرت زينب(س) را به عنوان الگوي پرستاران معرفي كرد و سالروز ولادتش، به عنوان روز پرستار برگزيده شد.

پیامبر اکرم(ص) در وصف پرستاران فرموده‌اند "هر کس براى بر آوردن نیاز بیمارى بکوشد، چه آن را برآورده سازد و چه نسازد، مانند روزى که از مادرش زاده شد، از گناهانش پاک مى‏شود"

در فرهنگ ديني و ايراني ، رسيدگي به بيماران و رفع حاجات آنها از مشاغل بسيار سخت و دشوار و واجد ارزش هاي والاي انساني است ، آن هنگام كه پرستار براي ياري انسان نيازمندي تلاش مي كند و براي جلب رضاي پروردگار نيازهايش را برمي آورد، ‌مثل آن است كه او را از مرگ رهايي بخشيده و بدين كار، موجبات خرسندي خداوند را فراهم كرده است.

درآيه 32 سوره مائده آمده است " هر كس انساني را از مرگ رهايي بخشد، ‌چنان است كه گويي همه مردم را زنده كرده است"

با اين اوصاف به نظر مي‌رسد وظيفه هر مسلمان ايراني پاسداشت ارزش‌هاي معنوي و اخلاقي دستان نيكوكاري است كه در مراقبت از بيماران و حفظ جان انسان ها تلاش شبانه روزي مي كنند .

 در برابر اين همه اخلاص و فداكاري بايد سر تعظيم فرود آوريم و از خداوند متعال براي همه پرستاران سلامتي و توفيق در خدمت بي منت به دردمندان و بيماران آرزو نماييم.

سازمان منطقه آزاد كيش در ادامه وظايف حاكميتي خود در اين جزيره تمام تلاش خود را در فراهم آوردن امكانات مناسب جهت تامين نيازهاي خدمات درماني منطقه اجرا مي نمايد و در طول يكسال و نيم گذشته عليرغم فشارهاي مضاعفي كه در مسير توسعه عمراني و اجراي طرح هاي زيرساختي كيش وارد مي‌شود ، اين سازمان توسعه كيفي و كمي بيمارستان كيش و ساير مراكز درماني وابسته را در اولويت قرارداده است.

اميد است به ياري خداوند متعال در آينده‌اي نزديك منطقه آزاد كيش به يكي از مراكز مهم درماني و توسعه سلامت كشور تبديل شده و از اين حيث به عنوان مسير سفرهاي توريسم سلامت در منطقه معرفي شود.