پیگیری ماده ۱۰ مالیات بر ارزش افزوده و معافیت مالیات بر درآمد اشخاص حقیقی فعال در مناطق آزاد ( ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد)، یک گام به جلو

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از روند مثبت پیگیری مطالبات جدی کیشوندان درخصوص اعمال معافیت مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی از سرزمین اصلی و اشخاص حقیقی خبرداد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، با توجه به اینکه بند الف ماده ۱۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده اذعان دارد مالیات بر ارزش افزوده کالاهای وارداتی از سرزمین اصلی به مناطق آزادی که محصور باشند، پوشش جمعیتی نداشته باشند و تراز تجاری انها مثبت باشد معاف می باشد جزیره کیش در حال حاضر تنها منطقه آزادی است که با دارا بودن هر سه شرط ، در صورت ارائه مدارک مثبت تراز تجاری، مشمول این ماده می شود. 

این موضوع، مطالبه کیشوندان و محل پیگیریهای مستمر و مجدانه تیم مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش بوده و در این مسیر طی چند جلسه با کميسيون اقتصادی مجلس به مرحله ی نهایی خود رسیده است.

مدیرعامل سازمان نیز با اشاره به پیگیری موضوع ماده 10 قانون مالیات بر ارزش افزوده و اعمال آن در جزیره کیش که در جلسه هفته گذشته کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور محمدرضا پور ابراهیمی رئیس این کمیسیون مطرح شده بود گفت: در دومین جلسه پیگیری این موضوع با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس مقرر شد اطلاعات صادراتی منطقه آزاد کیش پس از به روزرسانی برای این کمیسیون ارسال شود.

سرهنگی در ادامه به ماده 13 قانون چگونگی اداره مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: در این نشست همچنین به موضوع معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی فعال اقتصادی در مناطق آزاد اشاره و بر اساس آن مقرر شد موضوع معافیت مالیاتی اشخاص حقیقی نیز برای استفساریه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: بر اساس استدلال های مناسبی که در این خصوص از سوی سازمان منطقه آزاد کیش و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور عنوان شد، اشخاص حقیقی نیز باید مانند اشخاص حقوقی معاف از مالیات شوند که این خبر برای شاغلان و فعالان در مناطق آزاد بسیار مسرت بخش خواهد بود.