تشدید طرح نظارت‌های بهداشتی پیش از فرا رسیدن نوروز 1403در کیش

رئیس مرکز بهداشت کیش از آغاز طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی از 15 اسفند تا پایان ماه مبارک رمضان در کیش خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اسدالله احمدی با بیان این که طرح سلامت نوروزی با هدف کنترل مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و اماکن عمومی اجرا می شود گفت: این طرح از ۱۵ اسفند سال جاری آغاز می شود و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

احمدی از بازدید شش تیم 2 نفره بازرسی و نظارتی با هدف حفظ و ارتقاي سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزي در دو بخش صبح و عصر خبر داد و افزود: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با سال نو و در راستای حفظ سلامت روزه داران، کارشناسان بهداشت محیط، ضمن بازدید از تمامی مساجد و حسینیه ها آموزش های لازم به دست اندرکاران پذیرایی در خصوص ارائه خدمات بهداشتی به روزه داران ارائه می شود.

رئيس مرکز بهداشت کیش گفت: بازدید از کارگاه های تولید زولبیا و بامیه، شیرینی پزی ها، رستوران ها، طباخی ها و عرضه کنندگان حلیم، آش و غذاهای ویژه ماه مبارک رمضان را از دیگر اقدامات کارشناسان مرکز بهداشت عنوان کرد. 

اسداله احمدی بر تشدید طرح نظارت های بهداشت محیطی بر اماکن عمومی تاکید و اظهار کرد: این طرح یا هدف ارتقای سلامت عمومی و پیشگیری از بروز بیماری های قابل انتقال از طریق آب و غذا توسط بازرسان بهداشت محیط انجام می شود.

گفتنی است، شهروندان و مسافران می توانند سئوالات، شکایات، نظرات و پیشنهادات خود از طریق سامانه 190ثبت کنند و یا با شماره تلفن های 44423311-076 و ۰۹۳۴۷۶۹۰۱۹۹ (مرکز بهداشت کیش) تماس بگیرند.