معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد كشور تاكيد كرد:

نقش رهبري جزيره كيش در توسعه گردشگري ديگر مناطق آزاد كشور

معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور با بيان اينكه جزيره كيش بايد نقش رهبري و هدايت گردشگري ديگر مناطق آزاد كشور را بر عهده بگيرد گفت: جزيره كيش الگوي توسعه گردشگري در ديگر مناطق آزاد كشور است.

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، حجت الاسلام "محمد علي زم" در جلسه پاياني دوازدهمين نشست مشترك معاونان فرهنگي، اجتماعي و گردشگري مناطق آزاد كشور در جزيره كيش افزود: مناطق آزاد در توسعه گردشگري فرصتي براي از دست دادن ندارند و بايد از تجربيات و آموزشهاي معاونت گردشگري سازمان منطقه آزاد كيش بهره برداري كنند.

وي با بيان اينكه ممكن است زيرساخت هاي ديگر مناطق آزاد كشور مانند كيش توسعه يافته نباشد گفت: نبودن زير ساخت بهانه اي براي نپرداختن به گردشگري نيست و با امكانات فعلي و بومي نيز مي توان گردشگري را توسعه داد.

زم از ايجاد برندي جديد در گردشگري مناتطق آزاد با عنوان "كاشانه مهمان" خبر داد و گفت: توسعه گردشگري روستايي و بهسازي امكانات موجود راهكارهايي است كه مي تواند زمينه بهره برداري از امكانات موجود در جهت توسعه و جذب گردشگران در مناطق آزاد كشور را فراهم نمايد.

معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري دبيرخانه شورايعالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي كشور گردشگري را پيشاني مناطق آزاد كشور توصيف كرد و گفت: تمام فعاليت ها در مناطق آزاد  بايد حول محور گردشگري انجام شود و حوزه هايي مانند فرهنگي، هنري ، اقتصادي ، ورزشي و سلامت به مثابه دانه هاي تسبيح و گردشگري نخ تسبيح و ارتباط دهنده تمام فعاليت ها در مناطق آزاد است.

وي در ادامه به ايجاد معاونت فرهنگي هنري و گردشگري در دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد كشور اشاره كرد و گفت: اين معاونت نوپا در عمر كوتاه خود توانسته است خدمات زيادي داشته باشد و مناطق ازاد را از يك كارگاه اقتصادي و تجاري صرف وارد مرحله مدنيت و جامعه سازي كند.

زم با بيان اينكه سال جاري سال تثبيت حوزه فرهنگي در مناطق آزاد است اظهار داشت: بايد با هم افزايي سازماني ، افزايش ارتباط با مردم و سازمان هاي غير دولتي ، افزايش كارآيي اجتماعي و توسعه اقتصادي در حوزه فرهنگ زمينه تثبيت اين حوزه در مناطق آزاد فراهم شود.

وي در تشريح توسعه اقتصادي در فرهنگ گفت: تبديل شدن فرهنگ و توليدات فرهنگي به كالايي ارزشمند براي مردم مي تواند اين حوزه را از هزينه بر بودن به يك حوزه درآمدزا مبدل كند.

وي خواستار ثبت و گزارش اثربخشي فعاليت هاي فرهنگي در مناطق آزاد كشور شد و بيان داشت: كاهش آمار طلاق و افزايش آمار ازدواج و توانمند شدن هنرمندان بومي در جزيره كيش از جمله مواردي است كه اثر بخشي فعاليت هاي فرهنگي را ثابت كرده و باعث از بين رفتن مظلوميت هاي حوزه فرهنگي مي شود.  

وي در ادامه با تاكيد بر برندسازي در گردشگري گفت: با بازگشت به آداب و سنتهاي هر منطقه مانند خانه بوميان كيش كه زمينه براي اجرايي شدن اين كار را فراهم كرده مي توانيم با استفاده از كپر به عنوان اقامتگاه در قشم و چابهار و هتل هاي حصيري در اروند كه پيشينه تاريخي بسيار زيادي دارند، برندي جديد را در گردشگري ايجاد كنيم.