برگزاری نشست هم اندیشی روسای پردیس های بین المللی دانشگاه ها با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید برقرار گرفتن دانشگاه های جزیره در چارچوب اصلی خود، نقش آن ها در ارتقاء و توسعه فناوری، تکنولوژی و گردشگری را مهم عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رحیم سرهنگی در نشست هم فکری که با ائمه جمعه کیش و روسای دانشگاه های کیش روز چهارشنبه به میزبانی پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف و با حضور برخی امام جمعه کیش، امام جمعه اهل تسنن و برخی از روسای پردیس های بین المللی دانشگاه ها برگزارشد، با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها در ارتقاء و توسعه فناوری، تکنولوژی و گردشگری در جزیره کیش گفت: با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه های فعال در کیش می توان نسبت به پیشرفت هر چه بیشتر شهرک های صنعتی و همچنین توسعه و پیشرفت صنعت توریسم سلامت و بهبود وضعیت بیمارستان، بهداشت و ساکنان منطقه اقدامات مهمی انجام داد.

سرهنگی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: در اقتصاد مقاومتی دانش، تکنولوژی و انتقال فناوری ها برای مناطق آزاد در نظر گرفته شده است و دانشگاه ها در این حوزه می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: با توجه به پیشی گرفتن کیش در انتقال تکنولوژی و فناوری ها از سایر مناطق آزاد، لازم است تا دانشگاه های این منطقه در چارچوب اصلی خود قرار گیرند.

وی به حمایت سازمان منطقه آزاد کیش از فعالیت پردیس های بین المللی دانشگاه های کیش اشاره کرد و افزود: حضور پزشکان و اساتید مجرب توسط دانشگاه ها در جزیره می توانند نقش مهمی در توسعه صنعت، اقتصاد و گردشگری در جزیره کیش داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز نیز در این نشست با تاکید بر هماهنگی و همکاری دانشگاه ها با سازمان منطقه آزاد کیش گفت: با ارائه طرح جامع مراکز علمی و دانشگاهی آموزش عالی کیش تا پایان سال 1402 تصمیمات لازم برای تبدیل شدن جزیره به یک شهر دانشگاهی و تقویت دانشگاه ها برای حضور برندهای مهم حوزه های گرفته خواهد شد.

امام جمعه کیش افزود: با برگزاری جلسات میان روسای دانشگاه ها و سازمان منطقه آزاد کیش می توان نسبت به همایش کاربردی یک روزه یا نصف روزه اقدام کرد.

گفتنی است، علی سالک غفاری رئیس پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی شریف به ارائه گزارشی از فعالیت های این دانشگاه پرداخت، همچنین مواردی نیز از سوی سایر روسای دانشگاه های حاضر در جلسه عنوان و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.