سرهنگی در نشست خبری مطرح کرد؛

کیش اینوکس می تواند جزیره کیش را به هاب مالی ایران تبدیل کند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امسال به دلیل عضویت ایران در بریکس، نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، رحیم سرهنگی در نشست خبری که به مناسبت رویداد بین‌المللی کیش اینوکس در تهران برگزار شد افزود: این رویداد دهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه است که از 15 تا 18 آبان ماه با حضور فعالان اقتصادی و مالی، نخبگان دانشگاهی و بخش دولتی و حاکمیتی در جزیره کیش برگزار می شود.

سرهنگی هدف از برگزاری این رویداد بین‌المللی را بررسی آخرین دستاوردهای صنعت مالی کشور و ارتباط با بازارهای مالی دنیا عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه که با حضور سرمایه‌گذاران و فعالان حوزه صنعت مالی از 10 کشور خارجی، ترکیه، روسیه، چین، سوئیس، آذربایجان و غیره برگزار می‌شود، هم افزایی بین سه ضلع اصلی حاضر از جمله ارائه دستاوردهای حوزه‌های مختلف نخبگان، فعالان اقتصادی و مالی در بخش‌های مختلف، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به ویژه در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و غیره است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور یک پاویون خاص برای شرکت‌های دانش بنیان صنعت مالی در نظر گرفته شده و از تمامی شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت مالی برای حضور در این رویداد بین‌المللی دعوت شده است.

وی با بیان اینکه این سازمان در چهار حوزه متمرکز است، گفت: ابتدا صنعت گردشگری، دوم صنعت ارتباطات، سوم حوزه مهندسی صنعت پتروشیمی و چهارم نیز صنعت مالی است که یکی از اهداف اصلی سازمان منطقه آزاد کیش است.

سرهنگی با بیان اینکه باید فرصت سرمایه‌گذاری مالی در جزیره کیش را غنیمت شمرد افزود: این نمایشگاه می‌تواند کیش را به هاب مالی ایران تبدیل کند.