منفعت و مشارکت عمومی پیش نیاز اجرای برنامه های سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بهره گیری و تعامل با متخصصان و سرمایه گذاران را عاملی در توسعه سرمایه گذاری های جزیره عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، رحیم سرهنگی در نشست هم اندیشی با سرمایه گذاران و کارآفرینان کیش که شامگاه دوشنبه پنجم تیر در دفتر این انجمن برگزار شد با بیان این که تاریخچه و گذشته کیش در ابعاد گوناگون در برنامه ریزی سازمان نقش بسزایی ایفا می کند گفت: بهره گیری از ظرفیت متخصصان حوزه سرمایه گذاری موجب رشد و توسعه همه جانبه جزیره کیش می شود.

سرهنگی با اشاره به اینکه حکمرانی یکی از وظایف سازمان به شمار می رود، در نظر گرفتن منفعت و مشارکت عمومی را پیش نیاز اجرای برنامه های سازمان عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش توسعه گردشگری را عامل مهمی در پایداری اقتصاد جزیره برشمرد و گفت: با توجه به موقعیت کیش در منطقه، می توان نسبت به ایجاد هاب مالی در آینده اقدام کرد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: جزیره کیش ظرفیت مناسبی برای بخشی از صنعت "های تک" به شمار می رود.

رحیم سرهنگی به زیرساخت های موجود در جزیره اشاره کرد و گفت: می توان از ظرفیت افراد متخصص در حوزه های مختلف برای پیشبرد اهداف سازمان استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: ترغیب سرمایه گذاران به انجام و یا ادامه سرمایه گذاری در جزیره کیش و تسهیل کسب و کارها و بهره گیری از منابع موجود، عاملی برای ایجاد درآمد پایدار سازمان به شمار می رود.

رحیم سرهنگی با اشاره به درخواست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد مبنی بر مشخص کردن فرصت های سرمایه گذاری هر منطقه با توجه به طرح جامع ارائه شده افزود: فرصت های سرمایه گذاری جزیره کیش به زبان های فارسی، لاتین، چینی و عربی تنظیم شده است که در 8 نمایشگاه منطقه ای به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین بر ترویج فرهنگ مشارکت تاکید کرد و گفت: با تحقق این امر در کنار هم اندیشی و ایجاد انجمن ها می توان راه کارهای مناسبی در حوزه های مختلف از جمله سرمایه گذاری ارائه و برنامه های قابل قبولی در راستای توسعه اقتصاد جزیره تدوین کرد.

رحیم سرهنگی به نقش موثر رسانه ها و نمادهای جزیره کیش در جذب سرمایه گذاران اشاره کرد

سرهنگی در ادامه سخنان خود گفت: ترغیب طبقه خلاق برای حضور در کیش همزمان با توسعه صنعت "آی سی تی" و مالی، ارتقا حوزه آموزشی و زیرساخت های جزیره عوامل مهمی برای رشد و پیشرفت منطقه با حضور سرمایه گذاران خواهد بود.

همچنین مسائل و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران از جمله افزایش پروازها، توسعه صنعت گردشگری کیش، مشارکت های مردمی، رسیدگی به مسائل درون سازمانی، استفاده از نیروهای قدیمی و با تجربه، ارتقا روابط بین المللی و توسعه و احیای تجارت جهانی، اصلاح زیر ساخت های سرمایه گذاری، حمل و نقل موارد مطرح شده در این نشست بود.

گفتنی است، این نشست با حضور سعید پورزادی معاون عمرانی و زیربنایی سازمان، میثم سام بند مشاور و سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، امیر ترکاشوند سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل و جمعی از اعضای انجمن سرمایه گذاران و کارافرینان کیش برگزار شد.