قدردانی از کادر پزشکی بیمارستان و مرکز توسعه سلامت کیش

همدلی مسئولین سازمان منطقه آزاد کیش، بخش خصوصی از جمله همدلی میان مردم موجب کنترل شیوع بیماری کرونا میان اقشار مختلف جامعه شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در آیین تجلیل از کادر پزشکی بیمارستان و مرکز توسعه سلامت کیش به مناسبت فرا رسیدن روز پزشک، سعید پورعلی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و مرکز توسعه سلامت کیش از ابتدای شیوع بیماری کووید19 اشاره داشت و گفت: بر اساس نظرسنجی مرداد ماه در جزیره کیش، اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری کرونا توسط نهادهای محلی به ویژه حوزه بهداشت و درمان موفق به کسب نمره قابل قبولی در سطح ملی شدند.

پورعلی با بیان این که بر اساس نظر سنجی های انجام شده سیستم بهداشت و درمان این منطقه از سرمایه اجتماعی بسیار بالایی جهت مقابله و مبارزه با ویروس کرونا برخوردار است اظهار داشت: ایثارگری ها و جهادگری هایی که سیستم بهداشت و درمان در سطح کشور انجام دادند باعث شده مردم بیشتر به حوزه بهداشت درمان و کادر پزشکی توجه، احترام و اهمیت بیشتری دهند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهدای بسیار زیادی را بخش بهداشت و درمان از زمان شیوع بیماری کرونا به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری به کشور اهدا کردند و عنوان شهید سلامت برگرفته شده از همین تلاش ها و کوشش ها است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: امروز یک فرصتی است که مردم به بهانه روز پزشک احترام عمیق قلبی خود را به کادر پزشکی کشور اعلام کنند و قطعا شاهده این خواهیم بود که در سطح کشور با حضور مردم در مراکز درمانی این روز باشکوه بیشتر از سال های قبل برگزار شود.

پورعلی افزود: در فضای مجازی نیز خیل عظیمی از پیام های قدردانی و تجلیل کادر بهداشت و درمان به ویژه پزشکان سخت کوش در حال انتشار است که این مهم نشان دهنده اعتماد و احترام نسبت به این کادر و حرفه است.

در ادامه این مراسم مصطفی نادعلی نژاد رئیس بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش با بیان این که یاد و خاطره شهامت و شجاعت پزشکان تجلی بخش ایثار و از خودگذشتگی آنان در مقابله با ویروس کووید19 است گفت: کادر درمان با توانمندی و انرژی خاصی به بیماران مبتلا به کرونا  خدمات پزشکی که شایسته آنان هست ارائه می کنند.

نادعلی نژاد افزود: نگرش ویژه و اعتمادی که مردم در خصوص ارائه خدمات پزشکی به کادر درمان دارند می توانیم در مبارزه با کووید19 از این بحران با موفقیت گذر کنیم.

سید علیرضا علوی رضوی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در خصوص طراحی و اجرای کمپین قدردانی از مدافعان سلامت در جزیره کیش با هدف تکریم جامعه پزشکی در دوران سخت شیوع ویروس کرونا گفت: با همت روابط عمومی سازمان نمایش قدردانی کیشوندان از تعهد کادر درمانی بویژه پزشکان برای درمان مبتلایان به ویروس کرونا و حفظ هزاران جان ارزشمند، اطلاع رسانی گسترده ای در سطح جزیره کیش انجام داده است.

وی افزود: مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش با روحیه همدلی و همراهی ضمن قدردانی از زحمات کادر درمان تلاش های شبانه روزی مدافعان سلامت را به اطلاع عموم مردم می رساند.

محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: با همت دکتر غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و دبیر شورای سلامت،  جبهه متحد در ابتدای مقابله با ویروس کرونا تشکیل و اقدامات پیشگیرانه در این منطقه به موقع انجام شده است.

رضانیا با بیان این که نرخ مرگ و میر در مقایسه با مبتلایان نشان از عملکرد موفق این مجموعه است اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا نگران تعداد مثبت کرونا کشف شده نبودیم بلکه نگران عوارض مرگ و میر ناشی از بیماری کووید19 بودیم که این موضوع به خوبی کنترل شد.

وی ادامه داد: در چند روز اخیر شاهده کاهش بستری، بیمار بد حال و همچنین کاهش موارد مثبت کشف شده هستیم.

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش بر ضرورت نقش موثر بخش خصوصی در مقابله با بیماری کووید19 اشاره داشت و افزود: بخش خصوصی در این مسیر همراه و همدل بودند و تمام ضوابط بهداشتی ابلاغ شده را رعایت کردند که این اقدام مهم در سطح کشور بی نظیر است.

وی در خصوص برگزار مراسم کنکور با نظارت های دقیق بر رعایت ضوابط بهداشتی را نشان از مدیریت منسجم و هماهنگ سازمان منطقه آزاد کیش بر شمرد و گفت: مرکز توسعه سلامت کیش با تمام قوا برای مهار بیماری کرونا و حفظ آبروی جزیره کیش به فعالیت خود ادامه می دهد.

رضانیا از رسانه های محلی از جمله مدیریت روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش که در تهیه  گزارش و اطلاع رسانی صحیح در سطح شهر با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا نقش موثری داشتند تشکر و قدردانی کرد.  

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس از تلاش و زحمات کادر درمان بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی و مرکز توسعه سلامت کیش تجلیل شد.