طرح تشدید نظارت بر قیمت مراکز گردشگری کیش

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از آغاز طرح مبارزه با گرانفروشی مراکز خدمات گردشگری در جزیره کیش خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی ادیبان با بیان این که مراکز گردشگری جزیره کیش مجاز به هیچ‌گونه افزایش نرخی خارج از ضوابط و مقررات در ایام نوروز ۱۴۰۳ نیستند؛ افزود: طی برنامه ریزی صورت گرفته، تیم های نظارتی معاونت گردشگری سازمان، ضمن بازدید از مراکز گردشگری، بر نحوه خدمات این مراکز به گردشگران در عید نوروز نظارت دارند.

وی تاکید کرد: با توجه به الزام مراکز گردشگری نسبت به نصب نرخ نامه صادره در مکان مناسب و فراهم بودن امکان رویت مستقیم آن از سوی مشتریان و عدم تخطی از قیمت ها، مسافران و گردشگران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، نسبت به ثبت شکایت در سامانه ۰۹۶۲۹ و یا 124 اقدام کنند.

ادیبان از تمامی صنوف مرتبط با گردشگری خواست با تعامل و همکاری و رعایت قوانین و مقررات صنف خود در راستای میزبانی شایسته از گردشگران و ثبت نورورز به یادمانی برای آنان اقدام کنند. 

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این که فروش خدمات مراکز اقامتی درتارنماهای رزرواسیون، فراتر از نرخ مصوب ابلاغ شده برخلاف مقررات است و در صورت مشاهده هرگونه تخلف علاوه بر مرکز رزرواسیون متخلف، با واحد گردشگری نیز برخورد خواهد شد.

وی از مدیران مراکز گردشگری خواست تا نسبت به رصد و نظارت بر قیمت‌های مندرج در تارنماهای طرف قرارداد خود به صورت شایسته اقدام کنند تا تبعات ناشی از گرانفروشی این تارنماهای رزرواسیون گریبان‌گیر آنان نشود.