مشاور رئیس جمهور :

سرمایه گذاری نقطه شروع تولید و مهار تورم است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سرمایه گذاری را نقطه شروع رشد تولید و مهار تورم عنوان کرد و گفت: معرفی بسته های سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گامی در راستای جذب سرمایه گذار و رشد تولید است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش به نقل از فرینا، حجت اله عبدالملکی در آئین افتتاح دومین نمایشگاه معرفی بسته های سرمایه گذاری و توانمندي هاي صادراتي مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اظهار داشت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در چهار چوب اقتصاد مقاومتی فعالیت می کنند.

عبدالملكي با بیان اینکه سیاست های اقتصاد مقاومتی تنها راه حل برون رفت از مشکلات است افزود:‌ اقتصادی که با وجود همه مشکلات و موانع به اهداف خود برسد یک اقتصاد مقاومتی است و این در تمام جهان این ثابت شده است.

وي تاکید کرد:‌ با تدوین سند 20 ساله توسعه کشور در سال 1384 باید ایران به کشور رتبه اول در منطقه تبدیل می شد و به دلیل عدم وجود اقتصاد مقاومتی محقق نشد.

مشاور رئيس جمهور با بیان اهمیت اقتصاد مقاومتی در مکتب اسلام اظهار داشت:‌ در موازین شرعی و قرآن کریم نیز ادبیات اقتصاد اسلامی اگر نهادینه شود یکی از مهمترین تئوری ها برای مقاوم سازی اقتصادی است .

عبدالملکی بیان داشت: تولید، عنصر اصلی قدرت اقتصادی است و مناطق آزاد طبق بند 11 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در صف اول افزایش تولید،انتقال فناوری، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا قرار دارند.

وی با بیان اینکه تولید, محور اصلی سرمایه گذاری است گفت: برنامه رونمایی از 700 بسته سرمایه گذاری در راستای تحقق رشد 8 درصدی اقتصاد انجام می شود.

دبیر شورایعالي مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه این 700بسته در سه بخش ارزیابی اولیه یا پیش ارزیابی pfs، تامین زیرساخت ها، صدور مجوز بی نام تدوین شده اظهار داشت:‌ تمام تلاش مناطق در تهیه این بسته، تسهیل سرمایه گذاری و رفع مشکلات بروکراسی اداری است.

عبدالملكي با اشاره به اینکه هزاران فرصت سرمایه گذارای در مناطق آزاد وجود دارد و می تواند مقصدی امن برای سرمایه گذاران فراهم کند افزود: اطلاع رسانی این بسته های سرمایه گذاری مهمترین کاری است که باید انجام شود و این نمایشگاه ها در همین راستا دایر شده اند.

وي تصریح کرد: کشورهای همسایه بسترهای لازم را برای سرمایه گذاران فراهم کرده اند و ما باید با معرفی ایران و مناطق آزادی که سودآوری بیشتری در سرمایه گذاری دارند با آن کشورها رقابت کنیم.

مشاور رئيس جمهور در پایان از عرضه بسته های سرمایه گذاری مناطق آزاد در حاشیه سفرهای رئیس محترم جمهور به کشورهای مختلف برای معرفی هرچه بهتر ظرفیت های مناطق آزاد به سرمایه گذاران خارجی خبرداد.

«دومین نمایشگاه معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های صادراتی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران» در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس از 27 تا 30 تیرماه، از ساعت 15 تا 20 پذیرای بازدیدکنندگان است.