تقدیر وزیر ورزش از اقدامات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه توسعه ورزش تنیس

وزیر ورزش و جوانان گفت: صدور مجوز برای تمام باشگاه ها و آکادمی ها تنیس در سراسر کشور منوط به موافقت فدراسیون تنیس می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کیومرث هاشمی» که برای حضور در فینال هفته اول رقابت‌های تور جهانی تنیس و بازدید از امکانات ورزشی کیش به این جزیره سفر کرده است؛ عصر دوشنبه 14 اسفند در جلسه با رئیس فدراسیون تنیس و بازیکنان تیم ملی این رشته از میزبانی کیش و حمایت های رحیم سرهنگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در توسعه ورزش تنیس قدردانی کرد.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: در صورت تهیه طرح از سوی فدراسیون تنیس، به منظور کمک و مساعدت به این فدراسیون و نیز توسعه رشته تنیس و قهرمان پروری از ابتدای سال 1403 به تمامی مدیران در استان ها ابلاغ خواهد شد که به هیچ باشگاه وآکادمی تنیس از سوی کمیسیون ماده 5 مجوز صادر نشده و صدور آن منوط موافقت فدراسیون تنیس شود. افرادی که در قالب یک رشته ورزشی فعالیت می‌کنند باید با هماهنگی فدراسیون‌ها و هیات‌ها در راستای توسعه ورزش گام بردارند.

وی ادامه داد: از آنجایی که این فدراسیون مسوولیت فنی و تصمیم گیری در این رشته را بر عهده دارد از اینرو در طرح پیشنهادی خود می تواند با تعیین شرط تیمداری برای باشگاه ها و آکادمی ها به توسعه و آینده قهرمانی تنیس کمک کند. 

هاشمی با بیان این که تیم‌های ملی خوب زمانی شکل می‌گیرند که آن رشته ورزشی توسعه پیدا کرده باشد و از دل توسعه است که می توانیم قهرمانی را به ارمغان بیاوریم؛ تاکید کرد: با توجه به زیرساخت‌های تنیس که در اقصی نقاط کشورمان وجود دارد دیگر روش گلخانه‌ای برای رشته تنیس جوابگو نیست از اینرو با موظف کردن تمام آکادمی ها بر تیم داری می توانیم گام های اساسی برای توسعه این رشته ورزشی برداریم. 

وی با انتقاد از هزینه بالای خدمات دهی آکادمی های تنیس، خواهان قیمت گذاری فدراسیون در این زمینه شد و با ذکر خاطره ای عنوان کرد: عمده افراد شاخص در تنیس از قشر ضعیف جامعه هستند.وزیر ورزش و جوانان از عزم جدی خود در حمایت از فدراسیون های فعال خبر داد و تاکید کرد: اگر احساس کنم هر فدراسیون ورزشی یک قدم برمی‌دارد؛ شما مطمئن باشید من چند قدم برمی‌دارم و ماهیت حضورما هم در عرصه مدیریت ورزش همین است لذا در چارچوب اختیارات و امکاناتی که داریم از آن فدراسیون حمایت خواهیم کرد.

وی از داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس خواست که با توجه به این که رشته ورزشی پدل زیر مجموعه فدراسیون مذکور است تمامی تلاش خود را در راستای گسترش آن، با توجه به اقبال عمومی و ظرفیت قهرمانی که دارد؛ انجام داده و در توسعه این رشته در بخش بانوان اهتمام ورزد.

هاشمی بر تقویت آموزش به ویژه تربیت مربی تاکید کرد و گفت: هزینه برای تربیت مربی، سرمایه گذاری و ضامن تقویت و توسعه رشته های ورزشی است.

کیومرث هاشمی ادامه داد: برای اجرای طرح آمایش سرزمینی، هر استان دو نماینده دارد و سه استان به صورت پایلوت انتخاب شدند که از ابتدای سال ۱۴۰۳ نقطه‌گذاری مکان‌ها و فضاهای ورزشی رشته‌های مختلف انجام خواهد شد. در هر استان هر آن چیزی که به توسعه ورزش کمک می‌کند توسط برنامه‌ که طرح‌ریزی شده مشخص می‌شود و همه هیات‌ها باید با نفرات مشخص شده ما همکاری کنند.

وی تاکید کرد: به منظور توسعه ورزش تنیس، قصد داریم این رشته ورزشی را در صورتی که شرایط فراهم شود و مورد موافقت قرار گیرد؛ به رشته‌های جام نوروز اضافه کنیم. 

گفتنی است در ابتدای این جلسه، داود عزیزی رییس فدراسیون تنیس و حمید نداف از اعضای تیم ملی تنیس با قدردانی از حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان و نیز رحیم سرهنگی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش از این رشته ورزشی ، گزارشی از وضعیت تیم را پیش از دیدار برابر استونی ارائه کردند.