تسهیلات ویژه سازمان منطقه آزاد کیش برای اصلاح نماهای شهری

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش از شناسایی و اصلاح نماهای فرسوده و ارائه تسهیلات مالی و کمک های فنی از سوی این سازمان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، سعید پورزادی معاون عمرانی و زیربنایی این سازمان با بیان این که بررسی و اصلاح انحرافات در نمای برخی ساختمان ها و مجتمع های مسکونی، هتل ها و اماکن گردشگری در دستور کار کارگروه سیما و منظر شهری قرار دارد؛ افزود: برای جلوگیری از آشفتگی بصری در بعضی از نقاط شهری که زیبنده کیش نیست؛ نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم.

وی ادامه داد: در نظرگرفتن تخفیفات قابل توجه در هزینه صدور پروانه بازسازی و رایزنی با بانک ها جهت ارائه تسهیلات بانکی با تایید سازمان منطقه آزاد کیش از جمله اقداماتی است که باعث ترغیب بخش خصوصی جهت اصلاح نمای شهری و بهبود آن می شود .

پورزادی با اشاره به تاکید رحیم سرهنگی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش بر شکل گیری سیما و منظر شهری متناسب با اقلیم کیش و بعد گردشگری و زیبا شناسی آن گفت: حذف نماهای زاید که در دوره های گذشته شکل گرفته است؛ بکارگیری مصالح نوین در مبلمان شهری و نورپردازی ویژه فضای شهری در دستور کار کمیته سیما و منظر شهری کیش قرار دارد.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با بهره گیری از بهترین متخصصان و اساتید برجسته دانشگاه در حوزه سیما، منظر و طراحی شهری، رویکرد جدیدی در این حوزه در حال شکل گیری است که برگرفته از نماهای پایدار و زیبا همچون نمای مرکوری است.

وی خاطر نشان کرد: نظارت بر نماهای ساختمان‌های در حال احداث قبل از پایان کار، جلوگیری از درهم ریختگی دیداری وعدم گسترش نماهای ناسازگار با فرهنگ بومی­ کیش، مدیریت هماهنگ در حوزه نمای ساختمانی در راستای نظم‌دهی به منظرشهر و کاهش موازی‌کاری‌ها از مهمترین اهداف دستورالعمل نحوه تشکیل و مدیریت کمیته های ساماندهی سیما و منظر شهری محسوب می‌شود.

پورزادی با بیان این که تمام پروژه های سازمانی و بخش خصوصی باید دارای طرح مطالعاتی و مشاور در حوزه نما باشند؛ افزود: مشاوران پروژه ها باید از طرح پیشنهادی نما با حضور کارشناسان و متخصصان حوزه معماری و شهری و متخصصان مدعو حاضر درجلسه کمیته و منظر شهری دفاع کنند؛ تا تاییدیه های لازم را اخذ کنند.

معاون عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: وظیفه این سازمان متمایز سازی و الگو سازی سیما و منظر شهری در کشور است که آن را با جدیت دنبال می کنیم.