برگزاری کارگاه آموزشی آگاهی رسانی درباره کوسه ماهیان

با همت اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش و همکاری اداره شیلات جزیره کارگاه آموزشی با هدف حفاظت از کوسه ماهیان روز یکشنبه 25 تیر در مرکز بوم شناسی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این کارگاه آموزشی به مناسبت روز جهانی آگاهی رسانی درباره کوسه ماهیان و همچنین تاثیر بسیار مهم آن ها در راس هرم اکولوژیکی دریاها و اقیانوس ها و نقش موثر جوامع بومی و محلی در حفاظت از نسل این گونه های ارزشمند با حضور تعدادی از علاقمندان به طبیعت و محیط زیست برگزار شد.

 بر اساس این گزارش، در کارگاه آموزشی آگاهی رسانی درباره کوسه ماهیان شرکت کنندگان فیلمی از امداد و نجات و رهاسازی یک قطعه کوسه والی گرفتار شده در تور صیادان بومی کیش برای شرکت کنندگان اکران شد.

همچنین حاضران در این کارگاه، تجربیات خود درخصوص مواجهه با کوسه ها را بیان کردند و با وضعیت جمعیتی انواع کوسه ها، عوامل تهدید، راه های پیشگیری از شکار و صید و تخریب زیستگاه این گونه های ارزشمند آشنا شدند.

گفتنی است، اقدامات موثر جامعه جهانی در حفاظت از زیستگاه های مرجانی و مکان های زاد آوری کوسه ماهیان از دیگر مواردی بود که در این کارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.