برگزاری نخستین جلسه ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات در کیش

نخستین جلسه این ستاد با هدف بهره گیری از ظرفیت های درون و برون سازمانی برای شناسایی نقاط قوت، ضعف و اقدامات موثر برای رفع موانع و ارتقاء نقاط قوت جهت جذب سرمایه گذاری و صادرات، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، نخستین جلسه ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات با حضور رحیم سرهنگی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مسعود حسین پور قائم مقام دبیر شورایعالی مناطق آزاد در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات و اعضای این ستاد بعد از ظهر چهارشنبه 14 تیر در سالن اجتماعات سازمان برگزار شد.

رحیم سرهنگی در این ستاد؛ نقش مهم سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه صادرات که هر کدام دارای ابعاد خاصی هستند آنها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه وضعیت رقابتی و مزیت گردشگری که می تواند تاثیر گذار در حوزه صادرات به ویژه در زمینه صادرات هایتک باشد باید بررسی و تحلیل های لازم در مرحله نخست انجام شود.

به گفته سرهنگی فعالان اقتصادی که برای سرمایه گذاری به این منطقه جذب می شوند ابتدا مزیت ها و مشوق های موجود منطقه را با رویکرد تامین منافع خود بررسی می کنند.

سرهنگی در تکمیل سخنان خود، بیان داشت: ضروری است هدفمند و با مستندات لازم مزیت ها، فرصت ها و ویژگی های این منطقه برای حصول اطمینان خاطر سرمایه گذاران معرفی و حوزه های سرمایه گذاری بر اساس میزان حجم سرمایه مشخص شوند.

وی بر لزوم اهیمت افزایش پروازهای ورودی و خروجی و ایجاد جذابیت های پروازی به ویژه مسیر دریایی تاکید کرد و گفت: با توجه به این که تعداد 106 بسته سرمایه گذاری ارائه شده و شخص سرمایه گذار با اختصاص هزاران میلیارد سرمایه که قصد فعالیت اقتصادی در این منطقه را دارد به طور حتم تمام جوانب لازم را مورد بررسی قرار می دهد.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، تاکید کرد: برای معرفی شایسته ظرفیت ها و مزیت های این منطقه باید از ابزارها و نیروهای توانمند از جمله در بخش خصوصی بهره لازم را برد چرا که قدرت ارائه می تواند این منطقه را به نحو شایسته و اثر گذار در سطح منطقه ای و ملی معرفی کند.

رحیم سرهنگی در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: بسته های سرمایه گذاری در سیاست های کلی معنی می دهد و باید تمام زیرساخت ها در این حوزه فراهم شده باشد.

قائم مقام دبیر شورایعالی مناطق آزاد در ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات در این نشست گفت: وضعیت صادرات و فر صت های سرمایه گذاری مورد بررسی قرار می گیرد تا گام های موثری در مرحله اجرا و پیاده سازی بسته های سرمایه گذاری برداشته شود.

مسعود حسین پور با اشاره به راه اندازی فلسفه وجودی این ستاد، اظهار داشت: ماموریت اصلی و ویژه جذب سرمایه گذاری است و در راستای تحقق شعار سال که نیازمند یک کار جهادی و ایجاد ظرفیت های بالقوه است حرکت خواهیم کرد.

حسین پور، خاطر نشان کرد: در حوزه سرمایه گذاری اقدامات موثری انجام شده و با آماده سازی بسته های سرمایه گذاری که تعداد انها 106 بسته است باید فعالیت های بازاریابی را آغاز کنیم.

وی از برگزاری تعداد 14 نمایشگاه داخلی و خارجی خبر داد و افزود: این 14 نمایشگاه در مناطق آزاد کشور در قالب مدل اکسپو برگزار خواهد شد.

حسین پور با بیان این که جزیره کیش یکی از مزیت های خوب و قوی برای برگزاری نمایشگاه ها است، بیان داشت: در حوزه جذب سرمایه گذاری سه هدف در دستور کار قرار گرفته و با جدیت پیگیری می کنیم.

وی عملیات رسانه ای و تبلیغات موثر برای ایجاد یک وحدت رویه و تصویر سازی مطلوب را در این حوزه مهم ارزیابی کرد.

گفتنی است با برگزاری نخستین جلسه ستاد جهش سرمایه گذاری و صادرات دومین نشست این ستاد با دستور جلسه فعالیت های خود را ادامه خواهد داد.