برگزاری اولین همایش گرامیداشت روز مهندس درجزیره کیش

در گرامیداشت روز خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، اولین همایش گرامیداشت مهندسان جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اولین همایش گرامیداشت روز مهندسان جزیره کیش شامگاه 5 اسفند با حضور مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش، امام جمعه کیش، امام جمعه اهل سنت جزیره ، رییس ستاد بحران کشور، مدیرکل فنی وزیربنایی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، رییس موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، رییس جامعه مهندسان کیش، روسای جوامع واصناف، معاونان سازمان منطقه آزاد کیش ومدیران عامل شرکت های تابعه و جمع کثیری از مهندسان جزیره کیش به اتفاق خانواده هایشان برگزار شد.

دراین مراسم امام جمعه کیش با تبریک نیمه شعبان و روز مهندس که از ارکان مهم رشد وتوسعه کشورمان هستند گفت: کار مهندسان کاری دقیق ومتقن است که امنیت و سلامت مردم وجامعه، زیبایی و منظر شهری و استحکام ساختمانها ، بناها و طرح ها مرهون تلاش های مهندسان است وهمچنین بخش زیادی از پیشرفت بشروافزایش رفاه مردم به پشتوانه دانش مهندسی است.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز درادامه به اهمیت اخلاق مداری و توجه به مسئولیت اجتماعی همه اقشارتاکید کرد و اظهار داشت : انتخاباتی که در پیش داریم یک مسئولیت اجتماعی است که اقتدار وعزت کشورمان منوط به حضور مردم در صحنه است . دربحث مهندسی نیز بحث مسئولیت اجتماعی بسیار مهم است و کسانیکه در رده های عالیه رشته مهندسی درحال فعالیت هستند درقسم نامه خود ذکر می کنند که از مسئولیت های اجتماعی خود غافل نمی شوند.

وی درپایان ابراز امیدواری کرد: همانطور که در بسیاری از رشته های مهندسی در رده های بالای علمی در دنیا قرار داریم این روند با تلاش ها وزحمات مهندسان کشور ادامه یابد تا شاهد درخشش، شکوفایی و توسعه بیشتر کشور در رشته های مهندسی باشیم .

امام جمعه اهل سنت کیش نیز دراین مراسم با تبریک روز مهندس به مهندسان کشوربه ویژه مهندسان جزیره کیش گفت: علم خداوند در طبیعت است و تنها مهندسان هستند که به هرچیزی از زاویه علت ومعلول می نگرند و در نگاه مهندسان هیچ چیز نمی تواند خارج از منطق ونظم اتفاق افتد.

شیخ یعقوب شمس افزود: مهندسان از زاویه دیگری جهان را می بینند به همین دلیل آفرینندگان دنیای مدرن وتکنولوژی روز هستند لذا سهم زیادی درارتقاء زندگی بشر دارند که این موضوعات بیانگر اهمیت جایگاه مهندسان درجامعه است.

رییس ستاد بحران کشور نیز دراین مراسم با بیان اینکه جهان امروز با34 چالش جدی مواجه است گفت: 4 مورد از مهمترین آن ، بیابان زایی، اقلیم وتغییر اقلیم، کمبود آب به ویژه آب شیرین وکم شدن فضای ساخت است که باعث تغییرات زیادی درجهان شده است و مواجهه با این موضوعات بخشی از کارمهندسان است.دکتر نامی افزود: از 64 مخاطره طبیعی که تا کنون درجهان به وقوع پیوسته 44 مورد درکشور ما اتفاق افتاده است . گستردگی گسل های کشور بیانگر این است ما باید یاد بگیریم با زلزله زندگی کنیم و این مخاطرات نشان می دهد مدیریت بحران داشته باشیم .

وی تاکید کرد: بخشی از مدیریت بحران به پیش از آن بر می گردد اینکه درمهندسی سازه ها وکیفیت ابنیه ، جانمایی ها و بسیاری موارد وجزِییات دیگر به مخاطرات طبیعی که با آن مواجه هستیم توجه کنیم که همه این موضوعات موارد تخصصی در حیطه مهندسی است.

وی دربخش پایانی سخنان خود با تشریح مواردی که مهندسان باید در فعالیت هایشان به آنها توجه کنند روز مهندس را به همه فعالان این حوزه تبریک گفت و از تلاش های سازمان منطقه آزاد کیش در مواجهه با زلزله های سال پیش و مدیریت خوب بحران در این جزیره تقدیر کرد و از راه اندازی ایستگاه جدید لرزه نگاری در جزیره هندورابی در آینده نزدیک خبرداد.

گفتنی است دراین همایش از 15 پیشکسوت جامعه مهندسی کیش تقدیر شد.