مدیرعامل منطقه آزاد چابهار:

چابهار قابلیت تبدیل شدن به قطب ورزش‌های آبی و ساحلی کشور را دارد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور قابلیت تبدیل شدن به قطب ورزش‌های آبی و ساحلی کشور را دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، حامدعلی مبارکی در نشست با دست اندرکاران ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان، استان‌های همجوار و شهرستان چابهار با اشاره به موقعیت جغرافیایی چابهار در بحث ورزش و تربیت بدنی، اظهار داشت: چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور قابلیت تبدیل شدن به قطب ورزش‌های آبی و ساحلی کشور را دارد.

وی افزود: در چابهار می‌توان علاوه بر ورزش‌های خشکی از ورزش‌های ساحلی و دریایی با هدف توانمندسازی جوانان با رویکرد بر فعالیت‌های ورزشی بهره‌برداری کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار بیان کرد: با رونق و فعالیت‌های ورزشی می‌توان زمینه رشد و پیشرفت جوانان را فراهم کرد و سازمان منطقه آزاد چابهار در این زمینه می‌تواند از پتانسیل ورزش و جوانان در راستای سیاست‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی دولت تدبیر و امید حمایت کند.

مبارکی با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی سازمان از ورزش و جوانان گفت: این سازمان از ابتدای سال 88 تاکنون کمک‌های نقدی و غیر نقدی از محل سرفصل ردیف پرداخت‌های فرهنگی و اجتماعی کرده است.

وی عنوان کرد: به منظور تحقق اهداف ورزشی از ردیف بودجه کمک به نواحی همجوار به اداره ورزش و جوانان شهرستان چابهار برای احداث سایت دهکده ورزش‌های آبی و ساحلی هیئت قایقرانی و ورزش‌های آبی و نیز احداث پایگاه قهرمانی ورزش‌های ساحلی مساعدت‌های لازم انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در مدیریت سابق اجتماعی سازمان هیئت قایقرانی استان سیستان و بلوچستان راه‌اندازی شده که با افزایش سرانه ورزش سازمان و نیز ایجاد اماکن و فراهم کردن امکانات ورزشی می‌توان در جذب توریسم  ورزشی فعالیت کرد.

مبارکی، چابهار را پیشانی تجارت جمهوری اسلامی در جنوب شرق کشور خواند و افزود: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند راه‌اندازی محور ترانزیتی چابهار به میلک موجب تحول جنوب شرق کشور می‌شود، بنابراین تحولات چشمگیری در حوزه اقتصاد و رونق کسب و کار در این منطقه رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: وجود اسکله‌های تخلیه و بارگیری و فرودگاه کنارک و پایانه بندر چابهار موجبات ترانزیت کالا به کشورهای مجاور و حوزه خلیج فارس و نیز شبه قاره هند را فراهم آورده است و قرار گرفتن چابهار در مسیر بزرگترین کریدورهای دریایی ترانزیت کالا آن را کلید اتصال شرق آسیا با سایر کشورهای جهان قرار داده به نحوی که منطقه آزاد چابهار یکی از قطب‌های مهم بازرگانی محسوب می‌شود و منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار موجبات اشتغال صدها نفر و سرمایه‌گذاری میلیاردی داخلی و خارجی را فراهم آورده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: پروژه‌های صنایع پتروشیمی، فولاد، خودروسازی، خطوط انتقال گاز، کارخانجات سیمان، همچنین راه آهن چابهار- سرخس، احداث دستگاه‌های آب شیرین‌کن و سرویس‌دهی مشتمل بر ارائه خدمات از قابلیت‌های سرمایه‌گذاری آن است.

مبارکی همچنین با توجه به اهمیت مرز عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های مناسب سهم بسزایی در رونق اقتصادی مرزهای شرقی همجوار با کشورهای مجاور دارد و از مزایای آن می‌توان به گردش نقدینگی و جریان مداوم داد و ستد تجاری اشاره کرد.

سرپرست امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد چابهار هم در این جلسه با اشاره به اینکه ورزش از مهم‌ترین ابزار کنترل و هدایت نیروهای پراکنده اجتماعی است، گفت: ورزش باید در قالب یک طرح ریزی استراتژیک ورزش استان تعریف شود.

نصیر بارکزهی افزود: با توجه به اینکه 80 درصد تیم ملی کریکت از چابهار و استان هستند و نیز تاکنون افتخارات ملی و کشوری رقم زده‌اند می‌توان برای این ورزش به عنوان یک ورزش بومی سرمایه‌گذاری کرد.

چابهار