رسول کشت پور در نشست سراسری معاونین امور جوانان هلال احمر؛

منطقه آزاد کیش بهترین گزینه اجرای طرح های پایلوت جوانان است

نشست سراسری معاونین امور جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با حضور مشاور عالی مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش ، رییس سازمان جمعیت جوانان هلال احمر و معاونین امور جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر شب یک شنبه ۲۳آذر در کیش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل  سازمان منطقه آزاد کیش،  مشاور عالی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حضور همواره مهمانان مختلف در كيش، اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر را از مهمانان ويژه جزیره دانست.

 کشت پور با اشاره به رسالت و ماموریت ویژه جمعیت جوانان هلال احمر، جوان بودن جمعیت کشور را پتانسیلی بالقوه در جهت توسعه پایدار کشور دانست.

وی جوانان را سرمایه اجتماعی اصلی کشور برشمرد که همواره در طول تاریخ در فراز و نشیب‌های مختلف از جمله جنگ و پس از آن توانایی‌های خود را به منصه ظهور گذاشته‌اند.

کشتپور با تاکید بر اینکه امروزه جوانان کشور در مقطع حساسی از تاریخ قرار دارند، تلاش و خلاقیت را از مولفه‌های موثر در ایفای نقش تاریخی آنان در توسعه دانست.

وی با تاکید بر اینکه مسیر توسعه کشور از توسعه فردی می‌گذرد، جهت دهی اراده نیرومند جوانان در جهت توسعه شخصی را از وظایف مسئولان ذکر کرد.

وی با با بیان اینکه توسعه متوازن با ایجاد بستر‌هاي قانونی توسعه فردی ممکن است، ظرفیت‌های مقررات و قوانین کشور را در همین راستا عنوان کرد.

 مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش مدیران مشارکت جو و مردم مشارکت پذیر را از مولفه‌های دیگر توسعه دانست و گفت: اگر در همه امور تصمیم گیری‌ها از مشاوره خود جوانان استفاده شود به اهداف متعالي تبيين شده كشور دست خواهيم يافت.

کشت پور حاکمیت قوانین مناطق آزاد در کیش را بهترین موقعیت برای اجرای طرح‌های مرتبط با جوانان در مقیاس کوچک برشمرد و افزود: کیش در طرح توسعه خود به عنوان پایلوت و دروازه‌ای به سرزمین اصلی دیده شده است و پروژه هایی که در سرزمین اصلی امکان اجرایی شدن ندارد در کیش قابل پیاده سازی است.

کشتپور با اشاره به اجرای طرح کیشوندسازی در جزیره، آموزش به معنای یادگیری به همراه تغییر رفتار را از ویژگی‌های این طرح ذکر کرد.

وی قرارداد منعقد شده با یکی از دانشگاه‌های آموزش عالی در جهت آموزش گروهی از کیشوندان را از برنامه‌های انجام شده در جهت اجرای این طرح بیان کرد.

 وی سوگند کیشوندی را مرحله پس از آموزش‌های لازم دانست.

 مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نبود ناهنجاری‌های اجتماعی نظیر تکدی‌گری و دعوای خیابانی در سطح جزیره را از ویژگی‌های جزیره برشمرد.

در ادامه رییس سازمان جمعیت جوانان هلال احمر با اشاره به جمعيت یک میلیون نفری اعضای داوطلب سازمان  گفت: سن این داوطلبان از ۵تا۲۹ سال است و در غالب کانون‌های مختلفی نظیر دانش آموزی، دانشجویی، روستای و آزاد شکل گرفته است.

دکتر وحید قبادی دانا با بیان اینکه استراتژی۲۰۲۰ جوانان هلال احمر، مخاطبان را به سه دسته داوطلبان رهبران و مدیران تقسیم کرده است گفت: سازمان جوانان به عنوان یکی از مهم‌ترین سازمانهای زیرمجموعه جمعیت هلال احمر وظیفه اصلی جذب، آموزش و سازماندهی اعضای جوان را برای حضور و مشارکت در امور عام المنفعه و خدمات بشردوستانه بر عهده دارد.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت سازمان منطقه آزاد، جمعیت هلال احمر کیش تبدیل به یکی از جمعیت‌های مقتدر کشور شود.

گزارش تصویری