مناطق آزاد پیشگام دراجرای پنجره واحد الکترونیک

مناطق آزاد کشور مهیای اجرای پنجره واحد الکترونیک می شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به همت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با هدف آغاز اجرای پنجره واحد الکترونیک از مناطق آزاد کشور تیمی متشکل از دبیر کمیته راهبردی فناوری اطلاعات و مدیر پروژه پنجره واحد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور، مشاوران و متخصصان اجرایی با برگزاری نشست ها و جلسات با مدیران و نمایندگان جوامع و اصناف در هر یک از مناطق آزاد در حال پیگیری و اجرای این طرح هستند.

به گفته محمد امین اله داد فاز شناخت پروژه پنجره واحد در آذرماه سال جاری به پایان می رسد و مرحله عملیاتی پروژه از روزهای ابتدایی زمستان 97 آغاز می شود.

دبیر کمیته راهبردی فناوری اطلاعات و مدیر پروژه پنجره واحد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور در پایان جلسه ای که با مدیران و اصناف جزیره کیش برگزار شد گفت: در برگزاری نشست ها و جلسات در مناطق آزاد کشور علاوه بر مدیران سازمان ها با بخش خصوصی نیز گفت و گو تبادل اطلاعات شد تا به مکانیزمی برای ارائه بهترین نوع خدمات دست یابیم.

اله داد افزود: در جزیره کیش نیز همانند دیگر مناطق آزاد ضمن بازدید از منطقه، نسبت به برگزاری کارگاه‏ های تعاملی با مدیران سازمان اقدام شد و جلساتی نیز در زمینه فناوری اطلاعات و تکنولوژی، تحولات سازمانی و شناخت موانع درون سازمانی و همچنین بررسی موانع قانونی و مقرراتی  کسب و کار و سرمایه گذاری برگزار شد.

به گفته مدیر پروژه پنجره واحد دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، هدف نهایی از بررسی فاز شناخت پنجره واحد، رسیدن به طرح جامعی است که در یک فاصله زمانی یک ساله، فرآیندهای عمده سرمایه گذاری و کسب و کار در مناطق آزاد کشور را به صورت الکترونیکی به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ارائه کنیم.
وی افزود: فاز مشاوره پروژه پنجره واحد از اردیبهشت ماه امسال شروع شده و پیش بینی می شود تا پیش از پایان آذرماه امسال به پایان برسد تا ظرف یک سال آینده بتوانیم مراحل خدمات و تسهیلات ویژه را با پیاده سازی نرم افزاری و زیرساختی و همچنین آموزش به سرمایه گذاران ارائه کنیم.

گفتنی است پنجره واحد الکترونیک ضمن تسریع در اجرای فرآیندها با حذف واسطه ها و بروکراسی های اداری باعث شفاف سازی امور می شود تا فعالان اقتصادی، شهروندان و علاقمندان به سرمایه گذاری از مسیری شفاف و به آسانی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.