مشارکت فعال سرمایه گذاران بخش خصوصی در توسعه جزیره کیش

دکترمظفری بر ضرورت استفاده بهینه ازظرفیت های بخش خصوصی کشوردرجهت رونق صنعت گردشگری و توسعه جزیره کیش تاکیدکرد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکترمظفری در سفر به مشهد مقدس و دربازدید از مجموعه تجاری –گردشگری ثابت یکی از بزرگترین و خلاقانه ترین سازه تجاری که دراستان خراسان رضوی در حال ساخت است، با اشاره به ظرفیت های خوب مشهد مقدس برای سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی و گردشگری، از امضاء تفاهم نامه های تجاری با سرمایه گذران استان خراسان رضوی برای فعالیت اقتصادی در جزیره کیش خبر داد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ابراز علاقمندی سرمایه گذران استان خراسان رضوی برای فعالیت درجزیره کیش گفت: آشنایی با روند طراحی و اجرای  سازه های تجاری در شهر مشهد که انبوهی از بهترین هتل های دنیا را در خود جای داده است فرصت مناسبی برای انتقال اطلاعات و آشنایی با دانش و تجارب کارشناسان این حوزه فراهم می کند.

وی با بیان اینکه جزیره کیش هم اکنون قطب سرمایه گذاری تجاری کشورشده است از تمایل سازمان منطقه آزاد کیش برای همکاری با کار آفرینان خلاق اقتصادی دراستان خراسان رضوی و بهره مندی از  اندیشه و افکار اقتصادی آنها درجهت رونق و توسعه همه جانبه کیش خبرداد.

دکترمظفری با اشاره به طرح پیشنهادی آقای حسین ثابت مبنی بر راه اندازی و استفاده بهینه از انرژی خورشیدی و ایجاد کورس اسب دوانی در جزیره کیش گفت : سازمان منطقه آزادکیش  با در اختیار قراردادن زمین جهت ساخت طرح های عمرانی آماده همکاری بابخش خصوصی است.

وی با اشاره به نقش موثر بخش خصوصی در رونق و توسعه اقتصادی گفت: با شفاف سازی و عدالت محوری، بخش خصوصی توانمند ترشده و رونق فضای کسب و کار توسعه همه جانبه محقق می شود. با این روند بخش خصوصی  برای برون رفت از بحران اقتصادی ناشی از تشدید تحریم ها  یاریگردولت خواهد بود.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با توجه به اصل 144 قانون اساسی، بخش خصوصی به عنوان رکن اصلی رونق اقتصادی کشورمورد توجه قرا گرفته است و ما به عنوان مجریان قانون باید امکانات و تسهیلات لازم برای فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی را فراهم کنیم.

دکترمظفری مجموعه تجاری گردشگری ثابت را نمونه ای از تجارت هنری –گردشگری خواند و خاطر نشان کرد: این سرمایه گذار خلاق درارتقاء کمی وکیفی کسب و کار و رونق اقتصادی و گردشگری جزیره کیش نیز نقش مهمی ایفاکرده است .

وی با تاکید برجایگاه ویژه مشهد مقدس در جذب گردشگران زیارتی داخلی و خارجی به تمایل ساکنان شهر مشهد برای سفر به جزیره کیش اشاره کرد و گفت: جزیره کیش از نظر اقلیم آب و هوایی یک منطقه استثنایی با شرایط ویژه است که مورد توجه گردشگران مشهدی است.

  وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد هفتگی با سرمایه گذاران استان خراسان رضوی، فعال در کیش افزود: طرح های تجاری خیلی خوبی در کیش آغاز شده است. از طرفی بسیاری از سازندگان هتل در جزیره کیش در مشهد مالک هتل هستند و حتی بسیاری از سرمایه گذران ساخت و ساز هتل از صنعت وارد عرصه گردشگری شده اند که نوید بسیار خوبی برای رونق و توسعه صنعت گردشگری است.

دکتر مظفری باتاکید بر نقش موثر مشارکت اندیشمندان تجاری دررشد صنعت گردشگری کشور گفت: برای حمایت و توسعه صنعت گردشگری، بزرگترین جشنواره هنری با حضور بیش از 100 نفر از هنرمندان تراز اول کشور در کیش برگزارشد.

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص تسهیلات رفاهی و برگزاری جشنواره های هنری و تفریحی تابستانه در جزیره کیش گفت: برنامه های تابستانی و جشنواره های متعددی در کیش در حال برگزاری است که خوشبختانه با استقبال خیلی خوبی از سوی هموطنان روبرو شده است.

دکترمظفری افزود: تلاش کردیم با هماهنگی کانون های گردشگری ، هواپیمایی و مدیران هتل ها، گردشگران جشنواره تابستانی از تخفیف های خیلی خوبی برخوردارشوند به طوری که بلیط سفر هوایی کیش ایر تا پایان جشنواره کمتراز 200 هزار تومان خواهدبود و همچنین همه هتل های کیش با تخفیف 50 درصد از گردشگران پذیرایی می کنند و درمجموع حجم تردد بسیار خوب است.

لازم به ذکراست بازدیداز پارک وتصفیه خانه آب و فاضلاب که با هزینه شخصی حسین ثابت ساخته شده است از دیگر برنامه های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دراین سفر بود.

حسین ثابت نیز دراین دیدار با اشاره به اینکه درآینده صنعت گردشگری جایگزین صنعت نفت می شود تصریح کرد : صنعت گردشگری درکشور می تواند ناجی اقتصاد تک محصولی متکی بر نفت باشد.

وی همچنین با اشاره به پشینه و قدمت تاریخی کشورخاطر نشان کرد: از جمعیت 7میلیاردی جهان فقط یک میلیارد گردشگر وجود دارد وکشور ما با توجه به موقعیت جغرافیایی از ظرفیت خوبی در زمینه رونق و توسعه این صنعت برخوردار است چرا که هم از نظر اقلیم آب و هوایی، هم از نظر ابنیه ها و قدمت تاریخی (گردشگر هنری)و هم در زمینه فرهنگ و پیشینه تاریخی ومهمان نوازی در جهان بی نظیر است.

ثابت  همچنین با اشاره به جذابیت های جزیره کیش گفت: ساحل زیبا ، دریای زلال و آبی ، خورشید درخشان و هوای پاک دارای اکسیژن ، 4 سرمایه اصلی و بی نظیر کیش هستند که در هیچ جای دنیا این ظرفیت را نمی توان یافت.

وی با اشاره به رطوبت بیش از 90 درصدی کیش اظهار داشت: با توسعه فضای سبز متناسب با شرایط اقلیمی محیطی، میزان رطوبت این منطقه به کمتر از 60 درصد کاهش یافته و بر میزان جذب گردشگر افزوده می شود.

این کار آفرین موفق در صنعت گردشگری گفت: با توجه به این که عاشق سوار کاری هستم بزودی با حمایت دکترمظفری ساخت کورس سوارکاری را در جزیره کیش آغازخواهم کرد.