مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی:

مدارس کانکسی منطقه آزاد تجاری ماکو برچیده می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: وزارت آموزش و پرورش مصمم است که مدارس کانکسی و چوبی منطقه آزاد تجاری ماکو را برچیند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، فریدون سیدمصطفوی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام دهه مبارکه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، در 5 هزار و 754 مدرسه آذربایجان غربی جشن انقلاب برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: از سوی دیگر در ایام دهه فجر، زنگ انقلاب در سراسر مدارس استان به صدا درآمده و علاوه بر آن اکران فیلم، غبارروبی مزار شهدا توسط دانش‌آموزان، عیادت از معلمان بیمار، برگزاری مراسم فرهنگی و هنری، برگزاری نشست‌های سیاسی با موضوع انقلاب اسلامی و برگزاری انواع جشنواره‌ها در مدارس استان انجام می‌گیرد.

سیدمصطفوی با تاکید بر ساخت مدارس جدید به جای مدارس کانکسی و چوبی در منطقه آزاد تجاری ماکو تصریح کرد: به همین منظور 4 میلیارد تومان از سوی سازمان منطقه آزاد و 4 میلیارد تومان از سوی آموزش و پرورش به ساخت این مدارس کمک می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با ابراز تاسف از اینکه شاخص باسوادی در استان تعریف چندانی ندارد گفت: در این رابطه آذربایجان‌غربی جزو 5 استان آخر کشور است تا جایی که نام 183 هزار نفر بی‌سواد در استان به ثبت رسیده و در این باره هر کس که بتواند شخص بی‌سوادی را باسواد کند مبلغ 570 هزار نفر هم به خود و هم به شخص مقابل تعلق می‌گیرد.

ماکو