مدیرعامل منطقه آزاد انزلی:

مجتمع بزرگ بندری کاسپین در انزلی احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به احداث بزرگترین بندر شمال کشور در این منطقه، گفت: مجتمع بزرگ بندری کاسپین در انزلی احداث می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازانزلی، رضا مسرور ظهر امروز در دیدار با هیئت سرمایه‌گذاری از کشور روسیه با بیان اینکه از حضور سرمایه گذاران خارجی در بخش های مختلف استقبال و حمایت می کنیم، اظهار داشت: رویکرد استراتژیک سازمان ما فعال سازی کریدور بین المللی شمال-جنوب (نوستراک) است و با فعال شدن این مسیر تجاری علاوه بر رونق فعالیت‌های بازرگانی و ترانزیتی میان دو کشور، زمینه توسعه همکاریهای گردشگری و حضور توریسم در کشورهای حاضر در این کریدور فراهم می‌شود.

وی به بیان موقعیت جغرافیایی و سابقه فعالیت منطقه آزاد انزلی پرداخت و آن را نزدیک ترین منطقه آزاد  کشور به پایتخت و شهرهای پرجمعیت ایران اعلام و با بیان عمر کمتر از ده ساله آن، این منطقه را از مناطق آزاد جوان کشور معرفی کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی گفت: این سازمان در مسیر فعال سازی کریدور نوستراک و افزایش ظرفیت‌های حمل و نقل در آن، در حال احداث  مجتمع بندری کاسپین به عنوان بزرگترین بندر ایران در دریای خزر می باشد که زمینه‌های خوبی برای سرمایه گذاری خارجی در آن وجود دارد.

مسرور برگزاری اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر در این منطقه را نقطه عطفی در همکاری‌های بازرگانی - تجاری  کشور های ساحلی این دریا ارزیابی و خاطرنشان کرد: رونق گردشگری دریایی میان بنادر دریای خزر از برنامه های مورد توجه این سازمان بوده و با عنایت به مزایا و معافیتهای قانونی منطقه آزاد انزلی، در این مسیر، آماده همکاری مشترک به منظور توسعه همکاریهای بخش خصوصی روسی و ایرانی هستیم.

وی تصریح کرد: در گام نخست می توانید با بهره گیری از مزایای اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و با استفاده از معافیت‌های  عوارض گمرگی اقدام به عرضه مستقیم و محصولات خود در مجتمع های تجاری منطقه آزاد انزلی نموده و در ادامه همکاری لازم به منظور احداث مجتمع فروشگاهی اختصاصی شما انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ب

اخبار مرتبط

انزلی