انصاری لاری در شورای مشورتی کیش مطرح کرد؛

لزوم تغییر نگاه برای رفع رکود درکیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در نخستین شورای مشورتی از لزوم تغییر نگاه در برنامه های کیش برای برون رفت از رکود گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، اولین نشست شورای مشورتی کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و نمایندگان جوامع و اصناف جزیره برگزار شد.

ابراهیم انصاری لاری در این نشست پس از شنیدن نقطه نظرات و دیدگاههای نمایندگان جوامع با بیان اینکه برگزاری این نشست ها تاثیر به سزایی درشناسایی راهکار برای حل مشکلات کیش دارد گفت: برای رفع رکود و معضلات اقتصادی و گردشگری امروز کیش نیازمند تغییر نگاه هستیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید براین که کارکرد اصلی کیش گردشگری است توضیح داد: جزیره کیش نباید تبدیل به سکونت گاهی زیبا شود؛ بلکه این جزیره باید از نظرجمعیت و سکونت مشابه مناطق مطرح گردشگری دنیا باشد. این بدین معناست که جزیره کیش باید محل سکونت کسانی باشد که در حوزه های ارائه خدمات گردشگری فعال هستند تا اینکه شاهد ساخت وساز بی رویه مجتمع های مسکونی و ازدیاد خانه های خالی نباشیم که جزاشغال اراضی ارزشمند این منطقه و بار اضافی بر خدمات دهی شهری، عایدی دیگری برای شهروندان کیش ندارد.

انصاری لاری تاکید کرد: برخی اقدامات انجام شده در کیش در نگاه اول مثبت است اما اگرعمیق به این موضوعات بنگریم متوجه می شویم بخش دولتی نباید با موازی کاری رقیب بخش خصوصی شود. اگر قرار است امکاناتی برای بهره برداری شهروندان فراهم شود باید به بخش خصوصی  واگذار شود و سپس تسهیلات حمایتی به شهروندان ارائه شود. قرار نیست سازمان منطقه آزاد خود به ایجاد امکانات و زیرساخت های تفریحی و گردشگری بپردازد؛ این کار علاوه بر هزینه و صرف وقت مانعی در برابر بخش خصوصی است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه افزود: در خصوص مشارکت دادن شهروندان در سرمایه گذاری های زیر ساختی نیز در جلساتی که با سازمان خصوصی سازی داشتیم مقرر شد مهلتی داده شود تا با ایجاد صندوق سرمایه گذاری، همه شهروندان و سرمایه گذاران کیش با هر اندازه توان مالی بتوانند سهام بخرند و مشارکت کنند. این موضوع علاوه بر ایجاد حس مسئولیت عمومی برای رونق روز افزون کیش، باعث می شود همه شهروندان جزیره از پیشرفت این منطقه منتفع شوند.

وی از بررسی های در حال انجام برای تجدید نظر در خصوص نحوه صدور مجوزها و یا تمدید پایان کار خبر داد و افزود: در جزیره کیش نباید شاهد این گونه بروکراسی های پیچیده و طولانی باشیم و باید شرایط برای صدور مجوزها تسهیل شود. همچنین فرایند تمدید پایان کار بازنگری و اصلاح شود.

وی  تاکید کرد: نباید سرمایه گذاران در پیچ وخم بروکراسی های اداری گرفتار شوند؛ این موضوع علاوه بر ایجاد نا رضایتی برای سرمایه گذاران با موج تبلیغات منفی مانع از ورود دیگر سرمایه گذاران هم خواهد شد.

در پایان این نشست که با حضور نمایندگان جوامع هتلداران، املاک، کلوپ داران، مراکز پذیرایی، آژانس های مسافرتی، بازاریان و نمایندگان پارک آبی، سرمایه گذاران و تجار، سندیکای صنایع و رییس شورای شهر کیش برگزار شد با پیشنهاد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش عباس نوربخش که مشاور مدیرعامل و سرپرست حوزه ریاست این سازمان است به عنوان دبیرشورای مشورتی برگزیده شد.

گفتنی است در این نشست مقرر شد علاوه بر شورای مشورتی، کارگروه هایی نیز با هدف طرح و بررسی مسائل و مشکلات کیش تشکیل شود و نتایج این کارگروه ها برای تصمیم گیری نهایی به شورای مشورتی ارائه شود.