كيش ميزبان مسابقات عملياتي پرسنل ايمني و آتش نشاني فرودگاه هاي كشور

هفتمين دوره مسابقات عملياتي پرسنل ايمني و آتش نشاني فرودگاه هاي كشور 9 مهر در جزيره كيش آغاز مي شود

به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد كيش، اين مسابقات با حضور 23 تيم از مهم ترين فرودگاههاي كل كشور 9 تا 11 مهر به ميزباني جزيره كيش برگزار مي شود.

عزت الله محمدي مدير كل فرودگاه بين المللي كيش با اشاره به اينكه فرودگاه جزيره كيش به عنوان سومين فرودگاه پر تردد كشور و به مدد بهره مندي از فضاي مناسب و تجهيزات پيشرفته يكي از بهترين گزينه هاي ميزباني اين مسابقات بود افزود: در هفتمين دوره مسابقات عملياتي پرسنل ايمني و آتش نشاني فرودگاه هاي كشور 21 تيم از فرودگاه هاي اصلي كشور و 2 تيم از جزيره كيش در زمينه ارائه استاندارترين و سريع ترين خدمات ايمني و آتش نشاني در محوطه فرودگاهي با يكديگر رقابت مي كنند و در پايان به سه تيم برتر جوايز ارزنده اي اهدا مي شود.

مدير كل فرودگاه بين المللي كيش گفت: ارتقاء سطح خدمات ايمني و عملياتي در فرودگاه ها، تبادل اطلاعات با مجرب ترين كاركنان و كارشناسان عمليات هاي ايمني و آتش نشاني، سنجش توانمندي ها، افزايش آمادگي نيروها و آشنايي بيشتر با تجهيزات پيشرفته و روش هاي استاندارد استفاده از اين تجهيزات مهم ترين اهداف برگزاري اين مسابقات است.

وي افزود: در دوره سه روزه برگزاري اين مسابقات 94 نفر از كاركنان بخش هاي ايمني زميني و آتش نشاني فرودگاه هاي كشور در قالب 23 تيم با يكديگر رقابت مي كنند و يك هيات 7 نفره از كارشناسان خدمات ايمني، داوري اين رقابتها را بر عهده دارند.

محمدي تصريح كرد: سنجش سطح آمادگي كاركنان و تجهيزات و آشنايي با نقاط قوت و ضعف عملياتي در جهت ارتقاء سطح كيفي عمليات هاي ايمني از جمله مهمترين مزاياي ميزباني اين مسابقات براي  فرودگاه بين المللي كيش است.

لازم به ذکر است فرودگاه بین المللی کیش سومین فرودگاه پر تردد کشور پس از تهران و مشهد است كه به عنوان مهمترین مبداء ورودی تاثیر زیادی در افزایش رضایتمندی گردشگران در سفر به جزيره کیش دارد. به همين دليل و با هدف رفاه بيشتر ساكنان اين منطقه و گردشگران داخلي و خارجي، در سه سال گذشته طرح هاي متعددي در جهت  توسعه زیر ساخت ها، امکانات و خدمات فرودگاهی و دستیابی به استانداردهای بین المللی در اين فرودگاه اجرا شده است.

يكي از مهمترين اين طرح ها ساخت پایانه بزرگ مسافری جزیره کیش با ظرفیت پذیرش سالانه چهار و نیم میلیون مسافر است كه داراي  بزرگترین سالن یکپارچه پروازهای داخلی بوده و در بین فرودگاه های کشور دومین پایانه بزرگ مسافری پس از پایانه فرودگاه امام خمینی (ره) است.