غرفه جزیره کیش در نمایشگاه بین المللی روز جهانی حلال میزبان رییس جمهور کرواسی بود

کالیندا کیتاروویچ درنمایشگاه بین المللی روز جهانی حلال با حضور درغرفه سازمان منطقه آزاد کیش با ظرفیت های این منطقه آزاد ایران آشنا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، کالیندا کیتاروویچ رییس جمهور کرواسی به همراه مفتی اعظم این کشور، شهردار اوپاتیا، مقامات دولتی  و سفیر  ایران درکرواسی با حضور در نمایشگاه بین المللی روز جهانی حلال از غرفه جزیره کیش دیدن کرد و با چای، نبات و پسته ایرانی پذیرایی شد.

کیتاروویچ همچنین در این بازدید در گفت وگو با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با پتانسیل های این منطقه آزاد برای توسعه گردشگری حلال آشنا شد . تبدیل شدن کیش به پایلوت گردشگری حلال در منطقه خاورمیانه یکی از موارد مطرح شده در بازدید رییس جمهور کرواسی بود.  

در این نمایشگاه سازمان منطقه آزاد کیش علاوه بر ارائه ظرفیت های گردشگری کیش، به منظور معرفی جاذبه های این جزیره مرجانی با استفاده از دستگاه vr  ( واقعیت مجازی) امکان دیدن زیباییهای کیش را برای بازدید کنندگان فراهم کرده اند که بسیار مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفته است.

سخنرانی دکتر مونسان در همایش روز جهانی حلال و دیدار با وزیر گردشگری کرواسی از دیگر برنامه های هیات جزیره کیش برای توسعه گردشگری بین کیش وکرواسی است.

در همایش و نمایشگاه روز جهانی حلال که به مناسبت گرامیداشت یکصدمین سالگرد رسمیت دین مبین اسلام 12 تا 14 آبان با حضور نمایندگان کشورهای ایران، مالزی، ترکیه، اندونزی، بوسنی، و شرکت های معتبر عرضه مواد غذایی حلال از کشورهای اسلامی و اروپایی، در کشور کرواسی در حال برگزاریست مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران حضور دارد.

این نمایشگاه با هدف معرفی آخرین وضعیت و روند تحقق بازارهای حلال، توسعه خدمات و محصولات در سراسر جهان و گرد همایی متخصصان حلال با امکان مذاکرات تجاری شرکت ها و مقامات فعال در عرضه کالا و خدمات در حال برگزاریست و گردشگری حلال به عنوان یک مفهوم جهانی نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام گردشگرانی که بدنبال گردشگری سالم و نشاط آور هستند معرفی می شود.

همچنین عرضه محصولات حلال و فرصت های گردشگری حلال در نمایشگاه جانبی این همایش از دیگر بخش های آن است.