باهدف حمایت از فعالان اقتصادی وسرمایه گذاران کیش اجرایی شد:

طرح بخشودگی جرائم تاخیر پرداخت بدهی توسط سازمان منطقه آزاد کیش

بدهکاران به سازمان منطقه آزاد کیش در هفته دولت با پرداخت نقدی اصل بدهی مشمول بخشودگی جرائم دیرکرد در پرداخت بدهی می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر ناصرآخوندی با اشاره به سیاست های تشویقی سازمان منطقه آزاد کیش در راستای حمایت از فعالان اقتصادی و بهره مندی از مزایای منطقه آزاد، از اجرای طرح بخشودگی جرائم تاخیر پرداخت بدهی در هفته دولت خبر داد و گفت : تیم اقتصادی سازمان با تشکیل جلسات و بر پایی کار گروه های اقتصادی تمامی تلاش خود را برای رفع مشکلات اقتصادی و بازرگانی و تسهیل شرایط فعالیت تجار، بازرگانان، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران بخش خصوصی به کار گرفته اند.

دکتر آخوندی افزود: در پی مصوبات هیات‌ مدیره و در راستای سیاست‌های حمایتی و تشویقی سازمان منطقه آزاد کیش برای تسهیل شرایط فعالیت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح های نیمه تمام ، جرائم تمامی بدهکاران این سازمان شامل افراد حقیقی و حقوقی که ازساعت 8 صبح شنبه 2 شهریورتا پایان وقت اداری یکشنبه 10شهریور امسال، اصل بدهی های معوق خود به سازمان منطقه آزاد کیش را به صورت نقدی پرداخت کنند ، بخشیده خواهد شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: بخشودگی دیرکرد شامل سرمایه گذارانی است که اصل بدهی های خود  از جمله بدهی بابت مجوز فعالیت اقتصادی ، زمین و یا اخذپروانه ساخت و .... را در بازه زمانی مصوب، نقدی پرداخت کنند.

دکترآخوندی با بیان اینکه اسفند پارسال نیز سازمان منطقه آزاد کیش طرح بخشودگی جرایم را اجراکرده بود و افراد با پرداخت بخشی از بدهی خود و یا پرداخت چک جهت تسویه بدهی می توانستند از بخشودگی بهره مند شوند تاکید کرد: در این مرحله افراد تنها باپرداخت کامل بدهی خودبه صورت نقدی مشمول بخشودگی جرایم می شوند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذارانی که اصل و جرائم دیرکرد درپرداخت بدهی را تسویه کرده اند به دلیل قطعی شدن و ثبت بدهی آنها در اسناد سازمان امکان استفاده از بخشودگی راندارند اظهارداشت :اجرای این مصوبه درخصوص افرادی که پرونده آنها حقوقی شده و سازمان درباره بدهی آنها اقدام به ارسال اظهارنامه و یا طرح دعوی حقوقی کرده است منوط به تایید واحد حقوقی سازمان خواهدبود. 

دکترآخوندی تصریح کرد: این مصوبه برای تسویه کامل بدهی افراد بوده و مشمول جرائم قطعی و یاتهاتر بدهی با مطالبات سایر شرکت ها نمی شود و سرمایه گذارانی که درفرآیند تهاتر بدهی هستند در صورت پرداخت نقدی می توانند از مزایای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد استفاده کنند.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه دو بار اجرای طرح بخشودگی جرایم در فاصله چند ماه مبین عزم سازمان برای حمایت ازفعالان اقتصادی، تعامل سازنده با بخش خصوصی و رونق فضای کسب و کار درجزیره کیش است گفت : هزینه تمدید دوره ساخت، تمدید قرارداد و سایر موضوعات مربوط به قراردادها شامل بخشودگی جرایم دیرکرد نمی شود .

لازم به ذکراست اعتبار این بخشودگی تاپایان وقت اداری 10شهریور امسال بوده و متقاضیان برای استفاده از مزایای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد از دوشنبه 2 شهریور تا پایان وقت اداری 10 شهریور می توانند به معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش مراجعه کنند. بدیهی است پس از پایان مهلت تعیین شده افراد نمی توانند از بخشودگی جرائم استفاده کنند.