شهرستان قصرقند به محور ترانزیتی چابهار متصل می شود

زاهدان-مدیر ساخت و توسعه راه‎های اداره‌ کل راه و شهرسازی ایرانشهر گفت: با انجام عملیات احداث ۲۱ کیلومتر جاده ارتباطی، شهرستان قصرقند به چابهار از طریق راه آسفالته به یکدیگر متصل می‌شوند.

محمد رضا نارویی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی روکش آسفالت راه روستایی تلنگ- شارک- گتیوان به طول ۱۹ کیلومتر به پایان رسیده است که با اتمام عملیات راهسازی ۲۱ کیلومتر از این محور کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان قصر قند از طریق جاده آسفالته به محور چابهار متصل می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مراحل بازگشایی و اجرای ابنیه فنی این پروژه در حال انجام است ادامه داد: برای عملیات روکش آسفالت راه روستایی تلنگ ـ شارک ـ گتیوان مبلغ  ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره‌ کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان افزود: در صورت تخصیص و تامین اعتبار مورد نیاز راه ارتباطی شهرستان تازه تاسیس قصرقند به چابهار به صورت کامل برقرار می‌شود.

وی همچنین از اتصال شهرستان دلگان به محور ترانزیتی ایرانشهر-بم خبر داد و گفت: با اجرای پروژه بازگشايي گردنه "ده پاگ"در شهرستان دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان این شهرستان و بخش هاي تابعه به محور تزانزيتي ايرانشهر - بم متصل می شوند.

وی کاهش مسیر و فاصله ارتباطی مردم شهرستان دلگان به شهرستان ایرانشهر و در نهایت شهرستان بم را از مزایای این پروژه عنوان کرد و افزود: با اتمام عمليات بازگشايي گردنه ده پاگ و اتصال حوزه شهرستان دلگان و روستاهاي تابعه به محور ترانزيتي ايرانشهر - بم بيش از ۱۴۰ كيلومتر مسیر دسترسی مردم این منطقه کاهش می یابد.

چابهار