سنجش میزان آمادگی بندر چارک و آفتاب در پذیرش گردشگران نوروزی کیش در بازدید رحیم سرهنگی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از امکانات و زیرساخت های پذیرش گردشگر در بندر چارک و آفتاب بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،رحیم سرهنگی سه شنبه 29 اسفند به همراه برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش با سفر به بندر چارک ضمن بازدید از پایانه مسافری و نحوه صدور بلیت الکترونیکی شناورهای مسافری از نزدیک در جریان روند فعالیت و ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران قرار گرفت و با برخی از آنان به گفت و گو پرداخت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از مسئولان بندر چارک خواست تا تدابیری اندیشیده شود تا پذیرش مسافران و گردشگران نوروزی به نحو مطلوب و شایسته انجام شود.

رحیم سرهنگی در این بازدید بر برنامه ریزی، هماهنگی، تفکیک و مشخص نمودن وظایف، تعامل و همکاری تمامی دست اندرکاران در میزبانی از گردشگران نوروزی و پیش بینی حوادث احتمالی تاکید کرد و از نزدیک روند اولویت بندی انتقال کامیون های حامل سوخت و مواد غذایی را مورد بررسی قرار داد.

همچنین سرهنگی و هیات همراه با حضور در مزار شهدای گمنام بندر چارک با ذکر فاتحه و غبار روبی و عطر افشانی مرقد مطهر آنان به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

بر اساس این گزارش سازمان منطقه آزاد کیش به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت های بندر چارک جهت دریافت مجوز مرز دریایی و معرفی آن به عنوان بندر رسمی، با تخصیص 300 میلیارد ریال، عملیات لایروبی این بندر را با انجام 25 هزار متر مکعب لایروبی و امکان پهلوگیری شناورهایی با ظرفیت 5 هزار تن در آبان سال 1402 به پایان رساند.

همچنین سازمان منطقه آزاد کیش با اخذ مجوز مرز دریایی برای بندر چارک توانسته است در اجرای سیاست توسعه مناطق همجوار نقش آفرینی کرده و در حال حاضر این بندر به مکانی برای تجارت و صادرات مصالح ساختمانی به امارات عربی متحده، عمان و قطر تبدیل شود.

همچنین طرح جامع توسعه بندر چارک تصویب شده و برای توسعه فاز نخست این بندر بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد کیش اختصاص یافته است. ساخت ساختمان های گمرک، اداری، خدماتی و بهداشتی این بندر به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است.

گفتنی است بندر چارک یکی از بنادر استان هرمزگان دارای ۳۴ هکتار مساحت در خشکی و ۱۶ هکتار مساحت در دریا است و متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با سفر به بندر آفتاب، از نزدیک روند پذیرش گردشگر در این بندر را مورد ارزیابی قرار داد و توصیه های لازم مبنی بر تسریع روند پذیرش و انتقال خودروهای سواری و کامیون ها به جزیره کیش را یادآور شد.