حجت الاسلام والمسلمین علیدادی در دیدارهفته دولت با دکتر مونسان :

سلامت کاری واخلاقی یکی از مهمترین شاخصه های تیم مدیریتی کیش است

امام جمعه کیش دردیدار هفته دولت مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مدیریت منطقه آزاد کیش و مسیر حرکتش مومنانه است

به گزارش روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش وجمعی از معاونان ومدیران این سازمان به مناسبت هفته دولت با امام جمعه کیش دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی دراین دیدار با تبریک هفته دولت گفت: خداوند را شاکریم که دردوره ای قرار داریم که مدیریت منطقه آزاد کیش و مسیر حرکتش مومنانه است .

وی افزود: درراس امور سازمان منطقه آزاد کیش ، دکتر مونسان، برادر عزیز ومتعهدی است که یکی از مهمترین شاخصه هایش سلامت کاری واخلاقی است.

امام جمعه کیش تاکید کرد: اخلاق وانگیزه بالا ، تخصص محوری درکنار تعهد درکارها هریک می تواند به تنهایی یک دستگاه را متحول کند و تجمیع این صفات درمدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش  نشان می دهد وی می تواند درمسئولیت های بالاتر نیز به خوبی ایفای نقش کند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی گفت: این روحیه وصفات در بسیاری از مدیران ارشد این تیم درسازمان منطقه آزاد کیش مشهود است و همین سجایا باعث ایجاد آرامش وهمدلی درجزیره کیش شده است و منطقه بدون چالش ودرگیری خارج از عرف ومنطق درسایه همدلی مردم ومسئولان توسعه می یابد.

وی با اشاره به ظرفیت ، انگیزه واخلاق موجود درتیم مدیریتی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: حضور این تیم می تواند موفقیت های کیش را درمسیر توسعه دو چندان کند.

دکتر علیدادی تاکید کرد: اعتقاد دارم تیم مدیریتی فعلی کیش مدیریتی خردمند است که درهمه حوزه ها جدی کار می کند.

امام جمعه کیش درادامه از منظر دین مبین اسلام به بررسی شاخصه های مدیریتی پرداخت و گفت : خود مدیریتی یکی از ارکان مدیریت اسلامی است. در نگاه دین به مدیریت نیازی به ابزارهای بررسی وسنجشی وجود ندارد. درمدیریت دینی خود کنترلی بهترین نوع کنترل است.

وی افزود : نکته دیگر درمدیریت اسلامی نگاه کارمزدی به جای روزمزدی به کارمندان ومدیران است و ارزش گذاری برروی کیفیت وسپس کمیت است .

حجت السلام والمسلمین علیدادی با اشاره به سخنان امام علی (ع) درخصوص توجه به رعایت حدود حق، عدل و رضایت مردم در صدور دستور توسط مدیران گفت: مدیران در دستوراتشان باید منافع عموم را درنظر بگیرند.

وی از هفته دولت به عنوان فرصتی برای دولتمردان یاد کرد که می توانند دستاوردهای ارزشمند خودرا به مردم معرفی کنند وباعث رضایتمندی و امید آفرینی شوند.

وی از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش خواست با ترسیم سندهای جامع وبرنامه های مدون درحوزه های مختلف زمینه را برای ادامه این مسیر روبه توسعه وپیشرفت برای مدیران آتی جزیره کیش فراهم کنند تا دردوره های بعد نیز جزیره کیش از خدمات ارزنده وبنیادین تیم مدیریتی فعلی کیش بهره مند شوند .

دراین دیدار دکتر مونسان با اشاره به تفکیک شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش درپی موافقت دولت به سه شرکت آب، عمران وخدمات، شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش و شرکت بندروفرودگاه گفت: این اقدام با هدف تسهیل ، تسریع امور و اجرای باکیفیت کارها انجام شد .

وی افزود : حجم بالای امور محوله به شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش باعث می شد روند اجرای فرآیندها کند و از کیفیت آنها کاسته شود به همین دلیل با انجام  تفکیک این شرکت ها به صورت مجزا وتخصصی امور را پیگیری می کنند و پاسخگوی نیازهای مراجعان هستند.  

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: درحوزه بندروفرودگاه هدفگذاری بر بین المللی شدن بندر کیش و پیوستن به کریدورهای بین المللی است دراین زمینه ده ها هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که بخش هایی از آن محقق شده وبخش هایی دردست اجراست.

وی با بیان اینکه براساس اهداف تعیین شده وبرنامه تدوین شده بندرکیش به یکی از بنادر مهم کشور ومنطقه تبدیل می شود تصریح کرد: در برنامه ششم دریا محوری جزو اهداف مهمی است که با توجه به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر بهره گیری از پتانسیل های دریایی کشور درتلاش هستیم با استفاده از یک کشتی کروز با ظرفیت 800 مسافر و 200 خودرو، سفرهای دریایی را بین جزایر وبنادر جنوب کشور برقرار کنیم.

دکتر مونسان درادامه گفت: شرکت سرمایه گذاری وتوسعه کیش نیز با تمرکز برسرمایه گذاریها علاوه برتنظیم بازار، بررسی دقیق طرح ها برای واگذاری اراضی براساس کیفیت پروژه ها وبازاریابی داخلی وخارجی تلاش می کند سازمان منطقه آزاد کیش را به سمت جذب وایجاد درآمدهای پایدار ببرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه شرکت آب، عمران وخدمات کیش با کاهش ترافیک کاری درحوزه های سرمایه گذاری وبندر وفرودگاه فرصت بیشتری برای رسیدگی به پروژه ها وتسریع امور یافته است.

وی همچنین به برخی اقدامات متحولانه برای توسعه گردشگری کیش وکاهش هزینه های سفر به کیش اشاره کرد که با کنترل قیمت ها مانع از افزایش نرخ ها شده است.

دکتر مونسان دراین زمینه با اشاره به عدم افزایش نرخ بلیت های هواپیمایی کیش پس از آزاد سازی نرخ بلیت هواپیما افزود: این اقدام باوجود دشواری های بسیار باعث شد جلوی افزایش قیمت بلیت کیش گرفته شود .

وی درادامه به کنترل قیمت ها که براثر دلال بازی و پرداخت تریپ افزایش می یافت اشاره کرد وگفت: معاونت گردشگری، نظارت وبازرسی، شرکت سرمایه گذاری ومعاونت حمل ونقل سازمان منطقه آزاد کیش دراین زمینه به صورت جدی وارد عمل شده اند وبا خاطیان به شدت برخورد می شود .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش دربخش دیگری ازسخنانش تصریح کرد: باتوجه به توسعه انجام شده دربخشهای زیرساختی و رفع کمبودها درحوزه های عمرانی طی سه سال گذشته امسال به نقطه ثبات رسیده ایم و سالجاری فرصتی برای توسعه درحوزه های دیگر مانند آموزش وپرورش ودانشگاهها است.