مدیرعامل منطقه آزاد ماکو در گفت‌وگو با تسنیم:

سفرای خارجی به منطقه آزاد ماکو سفر می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو گفت: سفرای خارجی در اردیبهشت سال ۹۴ به منطقه آزاد ماکو سفر می‌کنند.

حسین فروزان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت:  با توجه به اینکه خواستار بهترین استفاده از فصل سال هستیم، به همین خاطر سفیران کشورهای همسایه و کشورهای صنعتی همچون ژاپن، آلمان و چین را در اردیبهشت سال آینده به منطقه آزاد ماکو دعوت می‌کنیم.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با اشاره به وضعیت مسکن مهر در این منطقه افزود: در مجموع یک هزار و 424 واحد مسکن مهر در منطقه آزاد ماکو وجود دارد که یک هزار و 24 واحد آن با همکاری راه و شهرسازی و 400 واحد آن توسط خودمالکین ساخته می‌شود و در این باره حدود 480 واحد نیز بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا آخر اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود.

وی آمار بیکاران غیرواقعی این منطقه را 10 هزار نفر بیان کرده و تصریح کرد:  این در حالی است که شاید 30 هزار نفر بیکار در این منطقه وجود داشته باشد چون براساس تعریف، شاغل کسی است که بتواند زندگی خود را تامین کند نه اینکه در هفته تنها یک ساعت کار کند.

فروزان با تاکید بر اینکه برخی ظرفیت‌های منطقه آزاد می‌تواند به اشتغال‌زایی و رفع بیکاری این منطقه کمک کند اظهار داشت: حوزه‌هایی همچون گردشگری، بخش معادن و کشاورزی اگر به درستی فعال شوند مشکل بیکاری این منطقه حل می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو با اشاره به حجم مبادلات تجاری این منطقه بیان کرد: سال گذشته 16 میلیارد دلار مبادلات تجاری از بازرگان انجام شد و از سوی دیگر در 8 ماهه امسال نیز 12 میلیارد دلار مبادله تجاری در این منطقه انجام گرفت.

ماکو