رها سازی بره آهوی4 ماهه در کیش

بره آهویی پس از 4 ماه نگهداری و مراقبت کارشناسان اداره محیط زیست در پارک آهوان کیش رها شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش این بره آهوی 4 ماهه را یکی از ساکنان کیش به اداره محیط زیست تحویل داده بود که شنبه 28 اردیبهشت با همراهی ماموران اداره محیط زیست در منطقه حفاظت شده و زیستگاه مخصوص آهوان رها شد.

مریم محمدی رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه آهوی مادر در صورت لمس بره آهو توسط انسانها ازشیر دادن به فرزندش امتناع می کند از ساکنان و گردشگران خواست  در صورت مشاهده بچه آهوان در سطح جزیره آنها را به اداره محیط زیست منتقل نکنند چرا که این کار موجب اختلال در چرخه شیردهی آهوی مادر به بره آهو می شود.

 وی افزود: از سال 63 که 30 رأس آهو از جزیره خارک وارد کیش شدند، وضعیت مناسبی برای رشد و زندگی آنها فراهم شده  و طبق آخرین سرشماری  تعداد آنها به بیش از 750 رأس رسیده است.

محمدی گفت: در حال حاضر با توجه به توسعه ساخت و سازها در جزیره کیش و نگرانی در مورد کوچکتر شدن عرصه طبیعی برای زیست آهوان، منطقه ای در حدود 200 هکتار به عنوان زیستگاه طبیعی و حفاظت شده برای آهوان در جنوب فرودگاه کیش فنس کشی شده است و 180 راس آهو در این محیط زندگی می کنند.

رئیس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه دیدن آهوان منظره ای زیبا و جذاب برای گردشگران می باشد گفت:  به زودی این محیط حفاظت شده  به شکل سافاری پارک برای بازدید علاقمندان و گردشگران آماده می شود.

مریم محمدی با اشاره به آزاد و رها بودن شمار زیادی از آهوان در سطح جزیره گفت: خوشبختانه میزان تصادفات و آمار صدمه دیدن آهوان در جزیره بسیار اندک است اما گاهی تصادفات جاده ای در بخش های خلوت جزیره بخصوص اطراف فرودگاه  که محل تردد آهوان است سبب مرگ و میر آهوها می شود .

وی ابرازامیدواری کرد ساکنان و گردشگران کیش در معابر و مناطق کم تردد  با سرعت مطمئنه رانندگی کنند  تا خطری آهوهایی را که از عرض معابر می گذرند تهدید نکند.