حضور150 شرکت داخلی و خارجی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی در جزیره کیش

رویداد بزرگ دریایی و دریانوردی کشور از یکم دی با حضور 150شرکت کننده داخلی و خارجی در جزیره کیش آغاز می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، هفدهمین همایش صنایع دریایی و دریانوردی و هفتمین نمایشگاه دو سالانه دریایی به میزبانی جزیره کیش از یکم تا چهارم دی با حضور110 شرکت داخلی و 40 شرکت خارجی از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی برگزار می شود.

شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و ارائه توانمندی ها و آخرین دستاوردهای صنایع، تأسیسات و سامانه های دریایی و بندری در فضای باز و سر پوشیده در جزیره کیش از اهداف برگزاری این نمایشگاه و همایش است.

همچنین در این نمایشگاه زمینه های مشارکت در خصوص  بنادر و کشتیرانی، صنایع ساخت و تعمیر کشتی، صنایع فرا ساحلی، خدمات دریایی و بندری، معرفی سازندگان و تأمین کنندگان تجهیزات دریایی و قوانین، استانداردها و کنوانسیون های بین المللی فراهم خواهد شد.

گفتنی است، خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و دریای خزر یکی از بزرگ ترین بازارهای صنایع دریایی منطقه و جهان به شمار می آید .

قرار گرفتن ایران در دو شاهراه ترانزیتی کریدور شمال جنوب و محور ترانزیتی شرق، وجود بیش از70 درصد از ذخایر نفت و گاز جهان، دارا بودن حدود 3 هزار کیلومتر نوار ساحلی، ده ها بندر تجاری و نفتی و همچنین مناطق آزاد تجاری و اقتصادی دریایی باعث شده است فرصت های بزرگ صنعتی و سرمایه گذاری در بخش های خدمات دریایی و بندری، کشتیرانی، ساخت و تعمیر انواع شناورها، صنایع فرا ساحل، شیلات، آموزش و تحقیقات و جاذبه های گردشگری دریایی و توریستی به وجود آید که این موضوعات براهمیت برگزاری این نمایشگاه و همایش می افزاید.

برگزاری 12 کارگاه و هشت نشست تخصصی، ارائه 38 مقاله منتخب به صورت پوستر وشفاهی، نمایشگاه های عکس و نقاشی با هماهنگی روابط عمومی منطقه آزاد کیش برای دومین بار با موضوع صنایع دریایی و رسم بزرگترین نقاشی دریایی توسط دانش آموزان و دانشجویان از دیگر برنامه های این رویداد مهم است